سفارش تبلیغ
صبا ویژن







  •  
  • بیانیه مجمع دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • به مناسب شهادت دکتر مجید شهریاری دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر
  •   
  • بسم رب الشهداء و الصدیقین
  • و من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
  •  
  • حضرت آیت الله خامنه ای:
  • دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بیگمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن،‌ این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت.
  • (بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت دکتر علیمحمدی)
  •  
  • باز هم در آستانه ماه خون و قیام دانشگاه سرخگون شد و استاد شهید دکتر مجید شهریاری فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی بدست تروریستهای جنایتکار وابسته به بیگانه به شهادت رسید.
  • شهادت این استاد برجسته فیزیک کشور حکایت از آن دارد که مقابله تمام عیار انقلاب اسلامی و استکبارجهانی به مراحل حساسی رسیده است و در این میان دانشجویان و اساتید دانشگاه که مجاهدین خط مقدم مبارزه علمی با دشمنان انقلاب اسلامی می‌باشند، باید با خون مطهر خویش جبهه حق و حقیقت را یاری نمایند.
  • استکبار جهانی که تکاپو و تعالی نظام اسلامی و بسط تفکر اسلام ناب محمدی(ص) را بزرگترین دشمنان نظام سرمایه داری می‌داند، هراسناک و با همه توان در تلاش است تا نگذارند دلاور مردان عرصه علم و دانش و دانشمندان بزرگ ایران زمین یکی پس از دیگری قله های علمی را فتح کرده و استقلال علمی و خودکفایی ایران اسلامی را تضمین نمایند و آخرین سنگر استراتژیک باقی مانده در دست امپریالیسم جهانی را نیز فتح کنند.
  • تلاش همه جانبه برای ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی به دانش هسته‌ای، طرح‌ریزی کودتای مخملین و راه اندازی فتنه سال 1388 با کمک ایادی داخلی و افزایش فشارهای بین‌المللی برای تحریم اقتصادی ایران اسلامی، سناریوهای سوخته‌ای است که دشمنان انقلاب اسلامی برای به زانو درآوردن ملت غیور ایران بکار گرفته‌ و در همه آنها به لطف نصرت الهی و صبر و استقامت ایرانیان ناکام مانده است.
  • آخرین سناریوی کثیف این دشمنان انسانیت، راه اندازی گروهکهای تروریستی و نشانه رفتن قلب دانشمندان فرهیخته ایران اسلامی است که با شهادت "دکتر مسعود علیمحمدی" در دی ماه 1388 آغاز و امروز با شهادت دکتر مجید شهریاری و ترور ناکام دکتر فریدون عباسی دوانی ادامه یافته است.
  • امروز ملت ایران به خوبی می‌داند که آن دست جنایتکاری که بمب را در کنار اتومبیل دکتر شهریاری منفجر می‌کند، عمله‌ای مزدبگیر بیش نبوده و در پس آن آمران جنایتکاری وجود دارند که در راس آنها رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار قرار دارد. دشمنانی که موفقیتهای علمی جوانان مومن ایران زمین، خواب راحت را مدتهاست از چشمان خون گرفته آنها ربوده است!
  • اما خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی باید گفت همانطور که پیر فرزانه‌مان – حضرت روح الله(ره) فرموده‌اند: "ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد"! جوانان و جهادگران عرصه نبرد علمی حاضرند برای رسیدن به عزت و استقلال همه جانبه،
    جان ناقابل خویش را فدا نمایند، اما لحظه‌ای اسارت و بردگی را بویژه در حوزه علم و دانش نپذیرند.
  • مدعیان دروغین حقوق بشر! بدانند که خون سرخ این استاد بسیجی بیش از پیش کوس رسوایی آنها را عالمگیر کرده و آیه و نشانه الهی محکمی است بر رسوایی مدعیانی که با نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، خود به بزرگترین تروریستهای تاریخ تبدیل شده‌اند.
  • ایادی داخلی استکبار و فتنه گران شکست خورده از ملت نیز بدانند که آنان نیز در ناامنی‌های ایجاد شده سهیم بوده و اقدامات غیرقانونی آنها در سال گذشته دشمنان انقلاب اسلامی را وقیح‌تر از پیش کرده است. لذا نام ایشان نیز در فهرست زمینه‌سازان چنین جنایتهایی در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد و در درگاه الهی و در برابر ملت باید پاسخگوی رفتار خیانتکارانه خود باشند.
  • از مسئولین امنیتی و انتظامی نیز خواهان آنیم که ضمن رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده شهید شهریاری و شناسایی آمران و دستگیری قاتلان، اقدامات لازم برای تامین همه جانبه امنیت و حفظ جان نخبگان علمی، استادان برجسته دانشگاه و مجاهدان عرصه جهاد علمی و جنبش نرم افزاری را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد تکرار چنین حوادث خونباری نباشیم.
  • مجمع دانش‌آموختگان بسیجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شهادت این سرباز برومند انقلاب اسلامی در عرصه جهاد علمی و جنبش نرم افزاری را به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه ملت بزرگ ایران، بالاخص خانواده آن شهید بزرگوار و همه همرزمان ایشان در عرصه جهاد علمی تبریک و تسلیت گفته و از خداوند متعال خواستاریم تا روح آن عزیر را با امام و مقتدایش - حضرت روح الله الموسوی الخمینی(ره) - و سید و سالار شهیدان - حضرت ابا عبداله الحسین(ع) - محشور گرداند.

مجمع دانش‌آموختگان بسیجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

89/9/9

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    رد پای فتنه»
    89/9/8 4:52 ع

    ترور دو دانشمند هسته‌ای ایران چندی بعد از تهدید انگلیس

    امروز در حالی دو دانشمند هسته‌ای ایران ترور شدند که چندی پیش رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در سخنرانی علنی بی‌سابقه خود، از کافی نبودن دیپلماسی و لزوم استفاده از اهرم اطلاعاتی و جاسوسی برای متوقف ساختن ایران سخن گفته بود.

     

    ترور دکتر فریدون عباسی دوانی و دکتر مجید شهریاری دو استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران در حالی انجام شد که رئیس سازمان جاسوسی انگلیس 28 اکتبر سال جاری از کافی نبودن دیپلماسی برای مقابله با ایران و استفاده از روش‌های دیگر برای ایجاد مشکل برای این کشور سخن گفته بود.
    به نوشته روزنامه "تلگراف"، "سر جان ساورز"، رئیس سازمان جاسوسی "ام‌آی 6" انگلیس چندی پیش با بیان این مطلب که اقدامات اطلاعاتی نقش کلیدی را در متوقف ساختن ایران ایفا می‌کنند گفت: دیپلماسی به تنهایی کافی است و اقدامات اطلاعاتی نقش موثری در متوقف ساختن ایران دارد. بطوری که این اقدامات سال گذشته ایران را وادار به افشای دومین کارخانه غنی‌سازی اورانیوم خود کرد که در نتیجه آن فشارهای دیپلماتیک به این کشور نیز افزایش یافت.
    رئیس سازمان جاسوسی انگلیس با تاکید بر آنکه از هر اقدام جاسوسی و اطلاعاتی برای ضربه زدن به کشورهای هدف خود استفاده می‌کند افزود: متوقف ساختن اشاعه هسته‌ای تنها با دیپلماسی صرف ممکن نیست. ما نیاز به عملیات‌های جاسوسی و اطلاعاتی داریم تا بتوانیم کار را برای کشورهایی مثل ایران سخت‌تر کنیم.
    به نوشته روزنامه تلگراف، اظهارات ساورز که اولین سخنرانی علنی یک رئیس سازمان جاسوسی انگلیس محسوب می‌شود، در حالی بیان شد که شش قدرت هسته‌ای به دنبال ادامه گفت‌وگوهای خود با ایران هستند.
    بر اساس این گزارش، چند هفته بعد از تاکید رئیس سازمان جاسوسی انگلیس مبنی بر آنکه باید رژیم ایران را متوجه ساخت که منافعش در کجا قرار دارند، دو دانشمند هسته‌ای کشور ترور می‌شوند. همین امر نیز موجب شده تا بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی با توجه به نزدیک بودن زمان مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، سخنان ساورز و ترور اخیر دانشمندان ایرانی را با هدف سخت‌تر کردن شرایط برای ایران توصیف کنند.
    ساورز همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد مشکل برای ایران به منظور به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای این کشور گفت، هرچقدر که تلاش‌های بین‌المللی بتواند تلاش‌های هسته‌ای ایران را با وقفه روبرو کند، ما وقت بیشتری برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی خواهیم داشت.
    پیش از این نیز نشریه "نیویورکر" از تلاش‌های سازمان سیا برای بی‌ثبات‌سازی ایران بوسیله عملیات‌های سری و کمک به گروه‌های تروریستی معاند خبر داده بود

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    شهادت دو استاد»
    89/9/8 4:14 ع

    دستیابی به فناوری طراحی قلب رآکتور؛ عامل ترور استاد عباسی

    این دو استاد برجسته هسته‌ای عضو هیئت مؤسس انجمن هسته‌ای ایران زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران بودند. دکتر عباسی دوانی علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه امام حسین(ع) نیز تدریس داشت. هر دوی این اساتید با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وزارت دفاع نیز همکاری داشتند.

    کمتر از یک هفته قبل خبر دستیابی ایران به روش محاسبه تابع اهمیت نوترون در یک پروژه رساله دکترای فیزیک در دانشگاه امیرکبیر منتشر شد که دکتر شهریاری استاد راهنمای آن پروژه بود.

    هدف اولیه در این طرح کسب دانش و تخصص محاسبات نوترونی و طراحی قلب یکی از مهمترین انواع رآکتورهای نسل آینده و در مرحله بعد، آمادگی برای پیوستن به طرح های بین المللی در حال اجرا در این زمینه است.

    برای نخستین نمونه آزمایشی رآکتور زیر بحرانی واداشته با شتابنده که قرار است تا سال 2016 ساخته شود، اهداف دیگری از جمله، بررسی امکان پذیر بودن ساخت این نوع رآکتورها در مقیاس واقعی، مطالعه ایمنی، تبدیل پسماند هسته ای و استفاده از آن به عنوان وسیله تولید رادیودارو، مورد توجه قرار گرفته است.

    همچنین در 27 مهرماه سال جاری، از 62 نفر از افتخارآفرینان دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه تجلیل شده بود و در سال 86 به‌عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شده بود. نام این استاد در لیست افراد تحت تحریم قطعنامه 1747 شورای امنیت علیه ایران در اسفند ماه 85 و همچنین در لیست افراد تحت تحریم در قطعنامه 1747 شورای امنیت در سال 2006 نیز قرار داشته است که حکایت از یک برنامه ریزی طولانی برای ترور وی دارد.

    دکتر عباسی معاون دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در سال 85 و از اساتید انقلابی و مومن دانشگاه شهید بهشتی بوده که به گفته دانشجویان دانشگاه با روحیه‏ای شهادت طلبانه و آماده شهادت وارد حوزه فعالیت در زمینه فیزیک هسته‎ای شده بود.

    سرعت گرفتن موتور پیشرفت علمی در دانشگاه‌های ایران سبب شده است تا دشمنان ایران اسلامی پس از ناکامی در درگیر کردن دانشگاه‌ها به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، به ترور اساتید دانشگاه‌ها روی بیاورند، چنانکه سال گذشته نیز در چنین ایامی استاد محمدی، از اساتید دانشگاه تهران، هدف ترور کور عناصر ضد انقلاب قرار گرفته و به شهادت رسید.

    حدود ساعت 7:40 دقیقه صبح امروز در 2 نقطه از تهران انفجارهایی مشابه رخ داد که منجر به شهادت آقایان دکتر فریدون عباسی و دکتر مجیدشهریاری از اساتید دانشگاه های تهران شد.


    در یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو خودرو دکتر فریدون عباسی از اساتید علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی منفجر و منجر به شهادت وی شد. در انفجار دوم نیز که در بلوار ارتش روی داد، طی آن دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه عالی دفاع ملی بر اثر منفجر شدن خودرو اش به شهادت رسید.

    بر پایه گزارش های اولیه منتشره، مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بوده است که موتور‌سواران تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می کردند.

    بریزید خونها را؛ زندگى ما دوام پیدا مى‏کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر مى‏شود.ما از مرگ نمى‏ترسیم؛و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.دلیل عجز شماست که در سیاهى شب،متفکران ما را مى‏کشید.براى اینکه منطق ندارید.اگر منطق داشتید که صحبت مى کردید؛مباحثه مى‏کردید.لکن منطق ندارید،منطق شماتروراست!منطق اسلام ترور را باطل مى‏داند.اسلام منطق دارد؛لکن باترور شخصیتهاى بزرگ ما،شخصهاى بزرگ ما،اسلام ما تأییدمى‏شود.

    شهادت گوارای وجودشان/ بکشید مارا ملت ما بیدار تر می شود.... امام خمینی قدس سره



  • کلمات کلیدی :
  •  

    همراه با جبهه وبلاگی غدیر جنبش سایبری علمداران بسیج

    (( إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ، أُولَئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ خَالِدِینَ فِیهَا جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ))

    برای تسخیر همه روزگار خدا وند گار مردانی را بر صحنه روزگارش افرید تا انان عشق را در مسلخ قربانی حق کنند و بر پای دخرت تنومند فداکاری جوی ایثار را بگذرانند و بر شاخسار آن شکوفه های مروت و محبت و ایمان و تقوای الهی را بیاویزند ، آری این سیر سیر مرغان حقی است که حق گویان بر فراز آسمانها به پرواز در امدند و با رفت و آمدشان خط و سیر و سیره ای را نقش کشیدند  که تا ابد  مرغان زیرک بر این راه سیر خواهند نمود و بس جاودانه در این پهنا اسمان خواهند درخشید و همینانند که به ق یقین میرسند .

     فضاى امروز جامعه ما آگنده از بوی خوش جوانمردی مردان حق همراه و آزین بندی گردیده سالگرد شهدای عرفه است و چه روحانی و چه با صفا می شود کوچه های تو در توی جانبازی و ایثار و فداکاری  وقتی که نام نامی بسیجی برده می شود  و چه خوشبو و معطر میشود وقتی حرف از جوانمردی و ایثار مردان مرد بسیج به میان می آید .

    این روزها در حالی به استقبال هفته بسیج میرویم که فتنه سال 88 و حوادثى که در پى آن به بار نشست بر همگان معلوم کرد که بسیجیان خامنه اى بسیار مظلوم تر از بسیجیان خمینى هستند .

    وقتى که تن آن بسیجى عزیز را مقابل چشم هزاران نفر عریان کردند به راستى کسى دلش به حال بسیجیان سوخت ؟ ، وقتى که قوم الظالمین با چوب و سنگ بر تن بسیجیان و با فحش و ناسزا بر روحشان  زخم میزدند چرا کسى به دادشان نرسید ؟ ، آن زمان که چادر از سر خواهرانمان و چفیه از گردن بردادرانمان میکشیدند آیا کسى نداى هل من ناصر بسیجیان را شنید ؟  .

    آنچه که از جور زمانه بر بسیجیان خامنه اى رفت در کامشان از عسل هم شیرین تر است ، زیرا آنها به راستى دریافته اند که تنها راه سعادت این جهان پیروى از ولایت است و آنگاه که فریاد زدند لبیک یا خامنه اى ، میدانستند که در این راه همانا با کسانى مواجه هستند که صد پله از منافقین و معارضینى که به مقابله با بسیجیان خمینى برخاسته اند بدتر و از دین و انسانیت دورترند , در این راه و در مقابله با قوم خوارج بسیجیان امروز آماده مقابله با همه کس و همه چیز هستند و از دشمن تا به دندان مسلح کوچکترین حراسى ندارند و هر زخم که در راه دفاع و سیانت از حریم ولایت و انقلاب بر میدارند نشان افتخارى است براى آن ها و ذخیره اى براى آخرتشان ... سر خم مى سلامت شکند اگر سبویى .

    یاد و خاطره بسیج و بسیجی همواره در دفتر معرفت الهی ثبت و بر این همه دلدادگی خدا وند گواهی  میدهد ، انفاس خوش قدسی مردان رهسپار کوی بسیجی در دیار ما تا ابد پیچیده  و ماندگار خواهد بود ، امروز نام بسیج یاد آور خاطره بزرگترین و مردمی ترین نهاد انقلابی و برترین مردان تاریخ ما است.

    بسیج به تعبیر امام راحل تشکیل آن « یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود » و « شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان رشادت و شهادت سرداده اند ، بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند ، بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان ، از اولین تا آخرین امضا نمودند »

    بسیج میدان بزرگ امتحان و ابتلای الهی است؛ در اینجا ست که  همت وشخصیت برگزیدگان تاریخ شکوفا می گردد و دلسوزان وخدمتگزاران راستین جامعه بشریت از مرفهان بی درد و مسرفین بازشناسی می شوند آری  چه خوش حدیثی است که فرمودند:در کشاکش و فراز و نشیب روزگار و تحولات زمانه گوهره مردان بزرگ شناخته می شود یا روشن و دانسته می گردد.

    از تمامى افسران عزیز جنگ نرم ودوستان ولایى و ارزشى دعوت میکنیم تا با قرار دادن لوگوى جنبش در سایت یا وبلاگ خود اضاقه کردن عبارت (( علمداران بسیج )) به دنبال نام سایت یا وبلاگ  مانند همیشه با ما یار و همراه باشند ، باشد که فاضى سایبر از عطر خوش بسیج سراسر پر شود .




    نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    هشتم ذی الحجه سال 60

    قافله ارباب قصد ترک مکه و عزیمت به کربلا دارد...

    ساکت باشید...

    ماه بنی هاشم (ع) بر بام کعبه ایستاده و خطبه‌ می خواند...

    خطبه ای در ستایش مولایش حسین...

    خطبه ای که حجاز را لرزاند و پس لرزه اش به سرزمین شام، کاخ ظلم یزید می رسد...

    بسم الله الرّحمن الرّحیم

    اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی شَرَّفَ هذا (اشاره به بیت الله‌الحَرام) بِقُدُومِ اَبیهِ، مَن کانَ بِالاَمسِ بیتاً اَصبَح قِبلَةً.

    یهَا الکَفَرةُ الفَجَرة اَتَصُدُّونَ طَریقَ البَیتِ لِاِمامِ البَرَرَة؟ مَن هُوَ اَحَقُّ بِه مِن سائِرِ البَریه؟ وَ مَن هُوَ اَدنی بِه؟ وَ لَولا حِکمَ اللهِ الجَلیه وَ اَسرارُهُ العِلّیه وَاختِبارُهُ البَریه لِطارِ البَیتِ اِلیه قَبلَ اَن یمشی لَدَیه قَدِ استَلَمَ النّاسُ الحَجَر وَ الحَجَرُ یستَلِمُ یدَیه وَ لَو لَم تَکُن مَشیةُ مَولای مَجبُولَةً مِن مَشیهِ الرَّحمن، لَوَقَعتُ عَلَیکُم کَالسَّقرِ الغَضبانِ عَلی عَصافِیرِ الطَّیران.

    اَتُخَوِّنَ قَوماً یلعَبُ بِالمَوتِ فِی الطُّفُولیة فَکَیفَ کانَ فِی الرُّجُولیهِ؟ وَلَفَدَیتُ بِالحامّاتِ لِسَید البَریاتِ دونَ الحَیوانات.

    هَیهات فَانظُرُوا ثُمَّ انظُرُوا مِمَّن شارِبُ الخَمر وَ مِمَّن صاحِبُ الحَوضِ وَ الکَوثَر وَ مِمَّن فی بَیتِهِ الوَحی وَ القُرآن وَ مِمَّن فی بَیتِه اللَّهَواتِ وَالدَّنَساتُ وَ مِمَّن فی بَیتِهِ التَّطهیرُ وَ الآیات.

    وَ أَنتُم وَقَعتُم فِی الغَلطَةِ الَّتی قَد وَقَعَت فیهَا القُرَیشُ لِأنَّهُمُ اردُوا قَتلَ رَسولِ الله صلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه وَ أنتُم تُریدُونَ قَتلَ ابنِ بِنتِ نَبیکُم وَ لا یمکِن لَهُم مادامَ اَمیرُالمُؤمِنینَ (ع) حَیاً وَ کَیفَ یمکِنُ لَکُم قَتلَ اَبی عَبدِاللِه الحُسَین (ع) مادُمتُ حَیاً سَلیلاً؟

    تَعالوا اُخبِرُکُم بِسَبیلِه بادِروُا قَتلی وَاضرِبُوا عُنُقی لِیحصُلَ مُرادُکُم لابَلَغَ الله مِدارَکُم وَ بَدَّدَا عمارَکُم وَ اَولادَکُم وَ لَعَنَ الله عَلَیکُم وَ عَلی اَجدادکُم. 

    به نام خداوند بخشنده مهربان

    سپاس خدای را که بیت الله را با قدوم پدرش (منظور امام حسین (ع) است) مشرف کرد؛ کسی که دیروز بیت بود، [امروز] قبله گردید.

    ای ناسپاسان گناهکار آیا راه بیت را بر امام نیکوکاران می بندید؟ چه کسی سزاوارتر به این بیت است از دیگر موجودات؟ و چه کسی نزدیکترین به این خانه است؟ و اگر حکمت های خداوند بلند مرتبه نبود و اسرار بالا و امتحانات موجودات نبود، همانا بیت به سوی ایشان [ امام حسین (ع)] پرواز می کرد؛ قبل از اینکه مردم حجر را لمس کنند، حجر دستانش [ امام حسین (ع)] را استلام می کند و اگر خواست مولای من خواست خداوند رحمن نبود هر آینه بر سر شما مانند بازِ شکاری که بر گنجشکان فرود می آید نازل می شدم.

    آیا قومی را که مرگ را در کودکی به بازی می گرفتند می ترسانید، در حالیکه الان در مردانگی قرار دارند. همه جانم فدای آقا و مولای همه موجودات که برتر از حیوانات [هستند].

    هیهات بنگرید سزاوار است از چه کسی پیروی کنید، به کسی که شراب می نوشد [مراد یزید ملعون است] یا کسی که صاحب حوض و کوثر است؛  کسی که در خانه وحی و قرآن است [مراد امام حسین(ع)است] یا کسی که در بیتش اسباب لهو و نجاست است [مراد یزید ملعون است]؛ و یا کسی که در خانه اش نزول آیات [نشانه ها] و [آیه] تطهیر است.

    شما در غلطی واقع شدید که قریش واقع شدند. چرا که اراده قتل پیامبر(ص) را کردند و شما اراده قتل پسر دختر پیامبرتان را و [این حیله] برای ایشان تا وقتی امیرالمؤمنین(ع) زنده بود ممکن نشد. پس چگونه ممکن است کشتن ابا عبدالله الحسین(ع) تا وقتی که من زنده ام؟

    بیایید تا به راهش [راه کشتن امام حسین(ع)] آگاهتان کنم؛ پس مبادرت به کشتن من کنید، و گردنم را بزنید تا به مقصودتان برسید. خدا شما را به مقصودتان نرساند و عمرتان و فرزندانتان را کوتاه کند و لعنت خدا بر شما و پدرانتان [که قصد کشتن پیامبر (ص)را داشتند ] باد.

     

    جان عالم به فدایت ای شیر یل ام البنین (س) ...

    پدرت را رو سفید کردی با این خطبه...

    حقا که علی (ع) تو را درس داده ...

    درس عشق ... وفا ... ادب ...

    الهی بحق العباس (علیه السلام) عجل لولیک الفرج

    متن خطبه :کتاب مناقب ساده الکرام، تألیف سید عین العارفین

     

    حرم ماه بنی هاشم



    نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی