سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

الزامات مقابله با گروهک انحرافی

این روزها هشدار بزرگان پیرامون گروهک انحرافی و خطرات متصور از ادامه حضور آنها در شریان‌های اقتصادی و کرسی‌های قدرت یکی از دغدغه‌های جدی دلسوزان نظام است. آنچه در این میان به تفصیل درباره آن سخن گفته شده است، بایدهای مقابله با این جریان انحرافی است. اما در این میان برخی نکات و “نبایدها” نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

اولین خطر قابل تصور در مسیر مقابله با فتنه جدید، خطر افتادن در آغوش کسانی است که مدعی هستند که با “بصیرت” چنین روزهایی را دیده بودند و از این رو با اصولگرایان در انتخابات دهم و حتی انتخابات نهم هم کلام نگشته‌اند. این گروه همان‌ها هستند که اگر کارنامه آنها مورد تدقیق قرار گیرد، خطاهای مکرری در “عدم ولایت‌پذیری” و “عدم تمکین در برابر دستورات رهبری” را در کارنامه اجرایی و سیاسی خود دارند و از قضا در موضوع مورد ادعای خویش، خود پرونده گناهان قطورتری را دارا می‌باشند. باید توجه داشت که فرصت‌طلبان به دنبال حق نیستند و تنها در پی ایجاد شکاف در میان اصولگرایان و حتی یارگیری برای زنده نمودن مرده خویش هستند و از این کلمه حق مراد باطلی در سر می‌پرورانند.

خطر دیگر بی‌اعتمادی سرمایه‌ اجتماعی حاصل شده در دوران حاکمیت گفتمان اصولگرایی است. عده‌ای در تلاشند با یکسان انگاری جریان انحراف با کل دولت و تعمیم تخلفات انجام شده به کلیه اقدامات دولت نهم و دهم، چنین وانمود سازند که اعتماد مردم به این گفتمان امری غلط بوده است. حال آنکه نباید فراموش ساخت که نفوذ عده‌ای خاص در صفوف یاران ولایتمدار سبب هشدارهای درون گفتمانی شده است و بخش عمده‌ای از عملکردهای رخ داده در شش سال اخیر توسط دولت، رکوردی جدید در خدمت، احیای ارزش‌های انقلاب و صدور انقلاب اسلامی ایران را به ثمر نشاند. در این مسیر منحرفین برای خنثی نمودن تلاش‌های دلسوزان ، این هشدارها را به جنگ قدرت برای انتخابات آینده مجلس مرتبط می‌سازند تا در سایه چنین اتهامی بتوانند با خیالی آسوده فضای انتخاباتی مطلوب را برای تداوم بقای خویش فراهم سازند. هر اقدامی که چنین بهانه‌ای را به دست قدرت ‌طلبان حقیقی بدهد، بی‌شک خطایی جدی است.

خطر سوم آلودن تلاش‌ها برای اصلاح مسیر به روش‌های غیر شرعی است. آنچه امام خامنه‌ای در زمان فتنه ?? نیز به کرات بدان هشدار داده بودند و نیروهای وفادار به نظام را از آلوده شدن به غیبت، تهمت و هتک دیگران به بهانه دفاع از نظام بر حذر داشته بودند. در این مسیر باید تقید به موازین شرعی و التزام به قانون چراغ راه مقابله با کسانی باشد که از قانونمداری و طریق شریعت فاصله گرفته‌اند.

دیگر نگرانی فریب خوردن در برابر سیاسی‌کاری برخی مدعیان ولایت‌مداری است که از کلام تا عمل آنها فاصله بسیار است. کسانی که سخن نیکو گفتن را به خوبی آموخته‌اند تا آن را سپر اعمال پلید خویش سازند.

نکته آخر و مهم‌ترین نکته آنکه نباید بازی تعریف شده توسط حریف، ما را از دغدغه اصلی خویش بازدارد. دو اولویت اصلی امروز ما “جهاد اقتصادی” در مسیر “عدالت و پیشرفت” و حمایت از فرصت بی‌نظیر “بیداری اسلامی” است. اگرچه نباید از خطر ایجاد انحراف توسط جریان نفوذی غفلت نمود، اما نباید در انفعال افتاد و هدف اصلی در این مقطع حساس را به فراموشی سپرد.



  • کلمات کلیدی :

  • ??
    اردیبهشت

    اخیرا مطلبی در رجانیوز منتشر کردم که موجب حواشی بسیاری شده است. در این مطلب که تیتر انتخابی خودم “آن 99نفر ” بود، و با تقاضای یک ماهنامه مخالف دولت نوشته بودم؛ به بررسی روند کسب رای اعتماد موسوی در دوره دوم نخست وزیری پرداختم. نکته حائز اهمیت در میانه تحقیقاتم، اسنادی رسمی مبنی بر تفاوت تعداد اعلام شده آرای توزیع شده  با آرای کسب شده بود.

    با توجه به ظرفیت رسانه مذکور، چندان به واکاوی این موضوع نپرداختم و آن را برای فرصتی دیگر حفظ نمودم تا به مناسبتی اشاره به نوشتن چنین مطلبی و کسب 3مصاحبه همراه آن در میان دوستان رجانویز نمودم که به پیشنهاد آنها برای انتشار به رجانیوز سپرده شد، اما فرصتی برای افزودن آن نکات نبود. اینک که متن اصلی و یک مصاحبه منتشر شده و تا این لحظه هنوز دو مصاحبه منتشر نشده است، تماسهای متعددی دارم که آیا این موضوع حقیقت دارد؟ و تعجب بسیار از علل عدم اعلام آن تا امروز دارند.

    اسناد کاملا رسمی و غیر محرمانه‌ای که در اختیار من است، حکایت از صحت موضوع دارد. به زودی بخشی از آنرا منتشر می کنم، اما علت عدم هیاهو بر روی آن را شاید بتوان یک چیز دانست؛ ولایت پذیری رییس جمهور وقت و اطرافیانش که می دانستند امام در آن مقطع حساس جنگ که بر خلاف وعده قبلی مصلحت را بر حفظ موسوی دانستند، علاقه ای به ادامه هیاهو ندارند.

    متن منتشر شده در رجانیوز در ادامه تقدیم می‌گردد، عمری و توفیقی بود، اسناد تکمیلی و برخی حرفهای نگفته را هم بعدا تقدیم خواهم کرد:

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • فتنهای دیگر»
    90/2/7 2:9 ع

    آیا مردم گمان کردند همین که بگویند : «ایمان آوردیم»، به حال خود رها مى‏شوند و آزمایش نخواهند شد؟ (سوره مبارکه عنکبوت، آیه دوم)

    «فتنه و آزمایش» و نیز «وسوسه و دشمنی» همیشه برای همگان و از جمله برای هر گروه از اصولگرایان وجود دارد. اگر در ایمان خود دقت و مراقبت نماید، بصیر باشند، فریب سخنان به ظاهر آراسته و فریبنده‌ی دشمنان آشکار و پنهان خود را نخورند، غرور نکنند، تابع و مطیع «ولایت» باشند، به مملکت وجودشان و مسئولیت‌شان و مجموعه‌ی تحت مدیریتشان آسیبی نخواهد رسید. اما غرور اعمال و نخوت حاصل از تمجیدها گاه سرلشگران مقابله با فتنه‌های قبل در فتنه‌های جدید فاقد نمره قبولی گردند.

    آزمایش یا به تعبیر قرآنی آن «فتنه» بخش عمده‌ای از عبرت‌های تاریخ اسلام را شامل می‌گردد. در تاریخ معاصرمان نیز چنین است. یکی از راه‌های جلوگیری کردن از قرار گرفتن در چنین موضعی، عبرت از تاریخ است.

    به عنوان نمونه در ?? تا ?? مرداد، سخنان تقابلی طرفداران آیت الله کاشانی و دکتر مصدق علیه یکدیگر شدت گرفت، هر گروه هم استدلال‌هایی داشتند که برخی صحیح و برخی برخاسته از تعصب بود. اما این عملکرد اسباب آن شد که مردم احساس نمایند آنها به دنبال لحاف ملانصرالدین هستند. اینگونه شد که مردم دیگر پس از کودتای ?? مرداد به صحنه نیامدند. روز ?? مرداد ???? زمانی که مزدوران کودتا از دروازه‌های تهران حرکت کردند، شعارشان “هم شاه هم مصدق” بود. اما زمانی که تا سبزه میدان پیش رفتند و در نقطه‌ای که پیشتر مرکز مقاومت بود، مشاهده کردند هیچ صدایی برنمی‌خیزد، شعار را به “مرگ بر مصدق، زنده باد شاه” تغییر دادند و روزنامه‌های هر دو جناح نهضت ملی شدن صنعت نفت را آتش زدند و گام‌های بعدی کودتا با موفقیت برداشته شد.

    این در حالی بود که در کودتای تیرماه ???? پس از کنار گذاشته شدن دکتر مصدق، آیت الله کاشانی فتوا داد که دوشنبه هر نوع کسب و کار حرام است؛ مردم همه یکصدا از ایشان تبعیت کردند و مصدق به قدرت بازگشت.

    مصدق و آیت الله کاشانی

    اتحادی که با شکسته شدنش نهضت شکست خورد

    آنچه حماسه مردم در عبور از کودتای ضد مردمی فتنه سبز را رقم زد، وحدت منسجم همه وفادارن به نظام بود. اگر آفت تفرق و تشتت همچون دوران پس از پیروزی مقدماتی نهضت ملی صنعت نفت فراهم گردد، آسیب‌های جدی می‌تواند پدید آید. اختلاف در بین مسئولین قوا یکی از مواردی است که منفعت آن برای دو دسته اهل فتنه است، اصحاب فتنه مرئی و اصحاب فتنه نامرئی؛ فتنه‌جویان اگر احساس کنند فضا برای آنها مهیاست ، به میدان فتنه‌جویی جدیدی خواهند آمد. در این میان باید سعی کرد که مانع از ازدیاد اختلافات، علی‌الخصوص اختلافات مسئولان و حداقل در معرض افکار عمومی شد. بخصوص اگر این تفرق سبب آن شود که دو گروه فتنه‌جو اردوکشی خیابانی را دنبال نمایند. حرمت رسانه‌ای کردن اختلافات مسئولان که از سوی مقام معظم رهبری اعلام گردید، یکی از بهترین راه‌های علاج در مسیر جلوگیری ازاین تفرق و تشتت است.

    به نظر می‌رسد این روزها آزمایشی جدید فراروی ماست. اصولگرایان طی یک دهه گذشته نشان داده‌اند که به عقل جمعی اعتنایی جدی دارند؛ اینک عقل جمعی اصولگرایان مسیر وحدت را می‌جوید و آن را به عنوان یک امر واجب العطاعه از رهبری دنبال می‌نماید. در این مسیر، بیش از پیش نیازمند آن هستیم که همه در کنار هم در سایه همدلی و صمیمت به پیش رویم، گذشت نماییم و نگهبان اصول باشیم. و در فصل پیش از انتخابات که فضا مهیای علنی شدن اختلافات است، با توجه به تجربه‌های ناگواری که طی دو سال گذشته شاهد بودیم، نوعی از  عقلانیت معطوف به اخلاق را ترسیم نماییم.



  • کلمات کلیدی :
  • بی لیاقت ترین شیعیان علی کسانی هستند که نمی توانند سیدعلی را مدح کنند. محبت به خامنه ای عین بصیرت است. ماه نیازی به محبت ما ستاره ها ندارد اما ما برای ورود به خیمه حسین برای حسینی شدن برای عاشورایی شدن محتاج به ابراز ارادت خود به خامنه ای هستیم. منتظر خورشید اگر ماه را ستایش نکند، اصلا دل ندارد. دوستان! اسیر افرادی نشوید که در بصیرت از دانشگاه هاوایی دکترا گرفته اند. خامنه ای باید هم خود را غلام قنبر علی بداند، چنان که علی می گفت: “انا عبدک الضعیف”. علی و سیدعلی یک رسالتی دارند و ما یک وظیفه دیگر. این ماه پاره علوی تبار، نائب بر حق امام زمان است. چنانکه علی، شیر خدا بود؛ به اسدالله قسم، خدا به هر کسی لیاقت و سعادت مدح خامنه ای را نمی دهد. ما بصیرت را بدون محبت و معرفت را بی عشق نمی خواهیم. هیچ کس چون آن 72 پروانه عاشق، مدح حسین را نگفتند. محبت ما به خامنه ای عین بصیرت ماست. ما اتفاقا عاشق چشم و ابروی رهبرمان هستیم. محبت به خامنه ای عین بصیرت است؛ به کوری چشم هر آنکه تاب دیدن ندارد، تا می توانیم زیباتر در وصف مولا و مقتدای خود، خامنه ای عزیز، سروده می سراییم. ما بی محبت، بی عشق، بدون ابراز محبت به خامنه ای، بصیرت نمی خواهیم. ما از2دیده، اشک می ریزیم وقتی خامنه ای را می بینیم؛ چنان که علی اکبر، حسین را سیدالشهدا را می دید. بصیرت ما از جنس عاشوراست. ما با چشم باز و نه کورکورانه -کورکورانه، چونان چشمِ حسودانِ این عشق خدایی- خامنه ای را مدح می کنیم. در بصیرتش شک کند، آن کس که خدا محروم ساخته دلش را از محبت ارباب. خامنه ای ارباب ماست؛ چون پرچم حسین دست اوست. خامنه ای ارباب ماست؛ چون علم عباس دست اوست. این دفعه گفتم “ارباب”، دفعه بعد، این عشق، سنگر دیگری فتح می کند. 



    سیزده آبان روزی پرحادثه در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که دست‌نشاندگان آمریکا دستور استکبار جهانی را در تبعید امام خمینی به جرم اعتراض به کاپیتولاسیون ننگین آمریکایی به اجرا گذاشتند. روزی که به دستور آمریکا رژیم ستمشاهی به دانش آموزانی که با آرمانهای امام اعلام همبستگی کرده و فریاد عزت سرداده بودند را به خاک و خون کشید و قشر دانش‌آموز بیش از پنجاه شهید و صدها زخمی به انقلاب اسلامی اهدا نمود. و در نهایت روزی که به همت جوانان رهپوی امام خمینی پرده از جنایات آمریکا در ایران برکشیده شد و با فتح لانه جاسوسی آمریکا اسناد رسوایی آمریکا در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفت و ملت ایران در سیزدهم آبان مظلومیت خود را فریاد کرد و بر همگان آشکار گشت که دولت امریکا علیه ملت ایران و منافع ملت ایران حتی لحظه‌اى از اقدام خصمانه فروگذار نکرده است و این رویه با پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است.

    و اینچنین است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمود «سیزدهم آبان، روز نماد مظلومیت ملت ایران است.»

    اما این روز همچنین اثبات نمود که ملت بزرگ ایران حاضر نیست تن به ظلم دهد؛ مظلوم است، اما در مقابل ظلم مى‌ایستد و آن را تحمل نمى‌کند و این روز به یاد همگان می‌آورد که در صف مقدم این حرکت عظیم، جوانان قرار دارند.

    سیزدهم آبان با چنین سابقه‌ای نماد ایستادگی ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی گشت تا راه حرکت به سمت اهداف بلند و قله های سعادت با اراده‌ای بیشتر و قوی‌تر پیگیری گردد.

    روز سیزدهم آبان یک نوید دیگر نیز در خود نهان دارد. نوید ابطال تلاش‌های مکرر آمریکا برای معامله با عناصر سست مایه برای تجدید رابطه استعماری خویش، زیرا با تجدید خاطرات این روز، همواره در ذهن ایرانیان خواهد ماند که آمریکا هیچگاه به دنبال روابط سازنده با دیگر کشورها نیست و با مشی استکباری خویش، به دنبال مستعمره‌هایی در غالب نوین است تا با غارت منافع ملتها به منافع دنیایی خویش دست یابد.

    خویی که ریشه در دنیا گرایی افسارگسیخته غرب دارد و از همین رو است که بیشتر تقابل را با انقلاب اسلامی ایران احساس می‌نماید که ندای موحدانه و بت‌شکنانه‌ آن باعث موجی از بیداری آزادیخواهان جهان گردید.

    اما تنها حادثه‌های سیزدهم آبان نماد بیداری جوانان ایران اسلامی نیست. شکست فتنه سال گذشته نمونه تازه‌ای از هوشمندی و بصیرت جوانان نسل جدید انقلاب اسلامی بود که موجب یاس و ناامیدی دشمنان از امیدهای واهی خویش به این نسل گردید و بر خلاف نخبگانی که با فقدان بصیرت و ناخواسته اسیر برنامه‌ریزی دشمن شدند و در جهت اهداف طراحان اصلی حرکت کردند و حتی در تلاش بودند تا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به روز نرمش در برابر آمریکا تبدیل نمایند؛ بخش عظیمی از جوانان با شناخت دقیق از جغرافیای نبرد نرم دشمن، مانع از تحقق اهداف شوم آمریکا و متحدانش گردیدند.

    امروز به لطف الهی ایران اسلامی قدرتمندتر از همیشه با برخورداری از فن‌آوری‌های مدرن به سوی ایرانی پیشرفته و متکی بر معارف ناب اسلامی گام برمی‌دارد و اقدامات و تخاصمات نظام سلطه نتوانسته است تزلزلی در این مسیر متعالی ایجاد نماید.

    ضروری است در این روز با تجدید عهد با آرمانهای امام و رهبری که سبب سرافرازی کشور اسلامیمان در برابر توطئه‌های مستکبران گردید، بر ادامه راه شهیدان این روز بزرگ تاکید می‌ورزیده و راه پیروزی ایران اسلامی را در تداوم برخورد عزت مدارانه با مستکبران جهان اعلام نماییم.



  • کلمات کلیدی : سیزده ابان
  • <      1   2   3   4      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی