سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 وب سایت برادرگرامی حمید بنا :رابطه انتخابات و میزان ترشح آدرنالین

 

ما اخیراً در پی تحقیقات گسترده و بسیار مهم خود کشف کرده ایم که انتخابات خیلی مهم است. برای عده ای نان دارد و برای برخی آب. البته ناگفته نماند کسانی هم هستند که نان آب زده نصیبشان می شود. بر بخیل و تنگ نظر لعنت...

تحقیقات میدانی و آزمایشگاهی ما بر روی چند صد نمونه برگزیده نشان می دهد انتخابات تأثیر مستقیم بر میزان ترشح آدرنالین دارد. شاید باورش در مرحله نخست سخت باشد لکن ما مستنداتی در دست داریم که این ادعا را در هر محکمه ای ثابت می کند البته به شرط آنکه قوه فخیمه قضائیه با استمهال یک ماه به شرط تمدید ما که پدرمان از طبقه اشراف نیست موافقت کند!.

من باب تفصیل بیشتر کلام عارضیم که نتایج حاصله از تحقیقات نشان می دهد رجال مقتدر سیاسی در دوره های زمانی نزدیک به انتخابات علاوه بر افزایش میزان ترشح آدرنالین به بیماری خدمت زدگی نیز دچار می شوند.

این بیماری در افراد بالغ سیاسی بروز کرده و به موجب آن مشکلات مردم در نگاه خدایی آقایان رجال خودنمایی می کند. نوع واکنش بیماران به این عارضه با میزان ترشح آدرنالین در ارتباط است. هر چه ترشح افزونتر باشد پلها، خیابانها، اتوبانها، طرحها و به قول تحصیل کرده ها پروژه های بیشتری به سر انجام می رسد.

لازم به یادآوری است که بیماری فوق الذکر! در بعض مبتلایان با التهاب پیشانی همراه است که در نگاه نخست شبیه آثار سجود به نظر می رسد ولی به هنگام اذان این شبهه به سرعت برطرف می شود.

از دسته کوچک بالغین سیاسی که بگذریم به گروه بزرگتر مدیران میانی می رسیم. ترشح بالای آدرنالین در این عزیزان خداجو! به کنش های سطحی و زیر سطحی منجر می شود. در بخش کنش های سطحی بیمار، رقبای انتخاباتی را به فعالیتهای خارج از مدار قانون متهم کرده و هر حرکت گروه رقیب را مشکوک و منافی با منافع ملی معرفی می کند.

اما حکایت کنش های زیر سطحی این بیماران به علت پاره ای معذورات رسانه ای قابل شرح نیست. به هر حال انتخابات چیز! خیلی خوبی است. به زمان آن که نزدیک می شویم همه به فراخور حال خویش با فعالیتهای مناسب سعی در پیشبرد مقاصد حزبی، جریانی! و یا شخصی خود دارند.

در اینجا باید به این نکته توجه شود که نگارنده فاقد مدرک تحصیلی مناسب برای شرکت در انتخابات مجلس محترم و معظم و کاربلد شورای اسلامی است. با همین دلیل روشن هر گونه شبهه تبلیغاتی بودن این نوشتار پیشاپیش رد می شود.

البته نتایج آزمایشات مربوط به سران فتنه هنوز بدست ما نرسیده است تا ارتباط آشوبهای خیابانی با افزایش ترشح آدرنالین بررسی شود ولی از ظواهر امر اینگونه برداشت می شود که آدرنالین در گروهی از بیماران به وولوولَک! تبدیل می شود.

این روزها انتخابات عوارض تازه ای هم از خود بروز داده که بررسی عواقب و نتایج آن در دستور کار تیمهای پژوهشی ما قرار دارد. یکی از این عوارض انحراف برخی جریانات است که تا این لحظه از میزان، علت و چگونگی انحراف، اطلاعات قابل استنادی در دست نیست.

یکی دیگر از نتایج تحقیقات شامخه و کامله ما که در این وانفسای رها سازی قیمتها، بسیار ارزشمند و مقتنم می نماید رونق بازار کار در این ایام است که با ترشح آدرنالین هیچ نسبتی ندارد. در این مقوله متأخر گروهی که هنر چاق کردن کار را دارند با تهیه اقلام مورد نیاز آقایان از جمله مدرک تحصیلی، رأی دهنده و نطق انتخاباتی، نان خشکی به منزل می برند. نوش جانشان خدا برکت بدهد.

تحقیقات مذکور نتایج دیگری هم دارد که از مهمترین آنها میتوان به جنبش های انتخاباتی اشاره کرد. این پدیده نوظهور که از سال 88 وارد ادبیات پزشکی – سیاسی ایران شد بیشتر در میان جوانان رواج دارد. جوانان اهل دل با شرکت در جنبش های شبانه انتخاباتی قسمت تحتانی بالاتنه خود را بصورت موزون می جنبانند. این جنبش ها که اغلب با موسیقی های شاد همراه است توسط برخی از تشنگان خدمت هدایت و محاسبه! می شود.

در پایان خاضعانه به آقایان پیشنهاد می کنیم مراقب ترشح آدرنالین خود باشند. البته مردم پس از 33 سال زندگی انقلابی، حرفهای برگرفته از ترشح آدرنالین را به راحتی تشخیص می دهند. اگر واهمه فیلترینگ نبود سخنان زیادی با سران قوه فخیمه قضائیه داریم که ترس امانمان نمی دهد.

برایتان زندگی بدون ترشح زیاد آدرنالین را آرزو مندیم...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    جهاد و شهادت حضرت على اکبر علیه السّلام// آن شبیه رسول ، قدم شجاعت در میدان سعادت نهاد و با آن گروه بى باک به جنگ پرداخت و خاطره ها را اندوهناک گردانید و نونهال بوستان امامت جنگى کرد به غایت سخت و جمعى کثیر از آن اَشْقیاء نگونبخت را به خاک هلاک انداخت . سپس به خدمت پدربزرگوار آمد و گفت : اى پدر! تشنگى مرا کشت و سنگینى اسلحه آهنین مرا به تَعَب افکند، آیا راهى به سوى حصول شربتى از آب هست

    حضرت سیّدالشهداء علیه السّلام هم به گریه افتاد و فریاد وا غَوْثاهُ برآورد و فرمود: اى فرزند عزیزم ! اندکى دیگر به کار جنگ باش که به زودى جدّت حضرت محمد صلّى اللّه علیه و آله را ملاقات خواهى نمود و ایشان از جام سرشار کوثر شربتى به تو خواهد داد که پس از آن هرگز روى تشنگى نبینى و احساس ‍ عطش ننمایى
     حضرت على اکبر به سوى میدان برگشت و جنگى عظیم نمود که بالاتر از آن تصوّر نتوان کرد و داد شجاعت بداد در آن حال ((مُنْقذ بن مُرّه عبدى )) تیرى به جانب آن فرزند رشید سیّدالشهداء، افکند که از صدمه آن تیر بر روى زمین افتاد و فریاد برآورد: ((یا اَبَتاهُ! عَلَیْکَ...))؛ یعنى پدر جان ، سلام من بر تو باد! اینک جدّم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله است که به تو سلام مى رساند و مى فرماید: زود به نزد ما بیا
     على اکبر این بگفت و فریاد زد و جان برجان آفرین تسلیم نمود. چون آن جوان این دنیاى فانى را مشتاقانه وداع نمود،حضرت سیّدالشهداء علیه السّلام بربالین ایشان آمدوگونه صورت خود را برگونه صورت او گذارد و فرمود: خدا بکُشد آن کسانى را که تو را کشتند، چه بسیار جراءت و گستاخى نمودند برخداى متعال و بر شکستن حرمت رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله ، ((عَلَى الدُّنیا بَعْدَکَ الْعَفا))؛ پس از تو، خاک بر سر این دنیا
     پس از آن یکایک مردان اهل بیت رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله یکى بعد از دیگرى روانه میدان گردیدند تا آنکه جماعتى از ایشان به دست آن بدکیشان به درجه رفیع شهادت رسیدند. پس حضرت سیدالشهداء علیه السّلام آواز به صیحه و فریاد بلند نمود و فرمود: اى عموزادگان من ! و اى اهل بیت من ! صبورى و شکیبایى را شعار خود سازید و متحمّل بار محنت، باشید؛ به خدا سوگند که پس از این روز هرگز روى خوارى به خود نخواهید دید.
    راوى گوید: در این هنگام جوانى بیرون خرامید که در حُسن صورت و درخشندگى منظر به مثابه پاره ماه بود، با آن گروه بدخواه و بى دین ، به کار جنگ پرداخت . ابن فضیل اَزْدى مَیْشوم ضربتى بر فرق آن مظلوم ، زد که فرق او راشکافت و آن جوان از مرکب به صورت ، روى زمین افتاد و فریاد یا عَمّاهُ برآورد
    راوى گوید: در این هنگام جوانى بیرون خرامید که در حُسن صورت و درخشندگى منظر به مثابه پاره ماه بود، با آن گروه بدخواه و بى دین ، به کار جنگ پرداخت . ابن فضیل اَزْدى مَیْشوم ضربتى بر فرق آن مظلوم ، زد که فرق او راشکافت و آن جوان از مرکب به صورت ، روى زمین افتاد و فریاد یا عَمّاهُ برآورد
    کوفیان بى دین بر امام مبین ، حمله آوردند تا آن لعین را از چنگال شیر بیشه هیجا رها نمایند ولى آن ملعون پایمال سُمّ اسبان گردید و روح نحس اش به جانب نیران دوید. راوى گوید: چون غبار فرو نشست دیدم که حسین علیه السّلام بر بالاى سر آن جوان ایستاده و او پاهاى خود را بر زمین مى مالید
    پس امام علیه السّلام مانند باز شکارى ، خود را به میدان رسانید و همچون شیر خشمناک بر آن لعین بى باک ، حمله نمود و با شمشیر، ضربتى بر اَّن ناپاک ، فرود آورد و آن وَلَدُالزّنا بازوى خود را سپر شمشیر امام علیه السّلام نموده و دست نحس اش از مِرْفق قطع گردید و آن لعین فریاد بلندى برآورد که همه لشکر فریاد او را شنیدند
    و امام مى فرمود: از رحمت خدا دور باشند آن گروهى که تو را کشتند و آنان که در روز قیامت جدّ و پدر تو با ایشان دشمنى خواهند نمود. سپس فرمود: به خدا قسم ! گران است بر عموى تو که او را بخوانى و او نتواند تو را جواب دهد و هرگاه بخواهد جواب دهد دیگر دیر شده و فایده اى نبخشد
    به خدا قسم که امروز آن روزى است که خون ریزى در آن بسیار و فریاد رسى ، اندک است . سپس حضرت سیّدالشهداء علیه السّلام جنازه آن جوان را بر سینه خود گرفت و در میان شهداى بنى هاشم بر روى زمین قرار داد
    راوى گوید: چون امام مظلومان قتلگاه جوانان و دوستان خود را مشاهده فرمود که همه بر روى خاک افتاده اند و جان به جان آفرین سپرده اند تصمیم عزم فرمود که با نفس نفیس با گروه بد نهاد، جهاد نماید و نداى بى کسى در داد که آیا کسى هست که از حرم رسول پروردگار عالمیان ، دفع شرّ یاغیان و ظالمان نماید؟ آیا خداپرستى هست که در یارى ما اهل بیت از خداى متعال بترسد و ما را تنها نگذارد؟
     آیا فریادرسى هست ک به فریادرسى ما امید لقاى پروردگار را داشته باشد؟ آیا اعانت کننده اى هست که به واسطه یارى ما، به ما امیدوار شود به ثوابها و اجرى که در نزد خداى تعالى موجود است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    محرم قصه ی فصل الخطاب است

    محرم قسمتی از آفتاب است

    اگر فهم حسینی داری ای زن

    پیام سرخ عاشورا حجاب است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    سازمان ملل در گزارش نوامبر 2011 خود به مناسبت سال روز منع خشونت علیه زنان، که به شماره DPI/2546A منتشر شده است، از آماری تکان دهنده درخصوص تجاوزهای جنسی و خشونت‌های شدید علیه زنان در کشورهای غربی پرده برداشت.

    برای دانلود اصل گزارش و ترجمه فارسی اینجا کلیک کنید

    آنچه در این گزارش بسیار قابل توجه است، میزان بالای نرخ تجاوز جنسی در کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، کانادا و سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در کنار کشورهایی با ساختارهای قبیله‌ای همچون کنگو و سودان است که به خاطر نفت و منابع طبیعی قابل توجه خود، همواره در معرض جنگ‌های داخلی مزدوران غربی و حکومت مرکزی بوده‌اند.

    نکته قابل توجه دیگر این گزارش، اثبات تلاش دولت‌های نظام سرمایه‌داری برای ایجاد و تقویت روابط آزاد جنسی میان افراد جامعه با هدف انحراف افکار عمومی از پیگیری مطالبات سیاسی و مذهبی است و این موجب شده تا آمار تجاوزهای جنسی در این کشورها، به صورت سرسام آوری نسبت به کشورهای مبتنی بر ساختارهای دینی افزایش داشته باشد.

    در بخشی از این گزارش آمده است: در کشورهای استرالیا، کانادا و سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، 40 تا 70 درصد زنان کشته شده در این کشورها و مناطق، توسط شریکان جنسی خود خود به قتل رسیده‌اند.

    در ایالات متحده امریکا نیز یک سوم زنانی که هر ساله به قتل می‌رسند، افرادی هستند که توسط شریکان جنسی خود کشته شده‌اند.

    در سوئیس 22.3 درصد از زنان، خشونت جنسی و روابط جنسی ناخواسته را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند.

    یک پژوهش نیز بر روی نوجوانان 15 تا 19 ساله کانادایی فاش ساخته که اولین ارتباط جنسی 54 درصد از دختران در این کشور، به صورت اجبار و ناخواسته بوده است.

    گزارش سازمان ملل حاکی است که باز هم در کانادا، زنان بومی پنج برابر دیگر زنان، بر اثر خشونت کشته می‌شوند.

    در اروپا، ایالات متحده و استرالیا، بیش از نیمی از زنان معلول و یک سوم زنان بدون معلولیت، تجاوز جسمی را تجربه می‌کنند.

    بین 40 تا 50 درصد زنان در اتحادیه اروپا، ارتباط جنسی ناخواسته، تماس فیزیکی یا فرم‌های دیگری از اذیت و آزار جنسی در محل کارشان را تجربه کرده‌اند.

    در ایالات متحده نیز 53 درصد دختران در سن 12 تا 16 سال، اذیت و آزار جنسی را در مدارس تجربه کرده‌اند.

    اگرچه دولت‌های نظام سرمایه‌داری، با اتخاذ روش ایجاد و گسترش روابط آزاد جنسی بین افراد، در تلاش بوده‌اند تا افکار عمومی کشورهای خود را مملو از موضوعات مربوط به روابط جنسی و مسایل غیراخلاقی کنند تا بدین وسیله صنعت پورنو در این کشورها را به درآمدزایی‌های گسترده برسانند، اما گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که مجبور شده‌اند که مبلغی هنگفت را صرف جبران مافات و هزینه‌های بهداشتی و درمانی قربانیان جنسی این سیاست فرهنگی خود نمایند.

    براساس این گزارش که در ماه جاری منتشر شده، هزینه خشونت و تجاوز جنسی مردان به شرکای جنسی در آمریکا، به تنهایی بالغ بر 5.8 میلیارد دلار در سال است.

    یک مطالعه در سال 2004 میلادی در انگلستان، تمام هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خشونت خانگی در حدود 23 میلیارد پوند برای هر سال و 440 پوند برای هر نفر تخمین زده است.

    براساس این گزارش، در کانادا نیز هزینه سالانه که برای خشونت علیه زنان خرج می‌شود، در حدود 684 میلیون دلار کانادیی برای سیستم قضایی، 187 میلیون دلار برای پلیس و 294 میلیون دلار برای مشاوره و آموزش و جمعاً در حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    (( إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ، أُولَئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ خَالِدِینَ فِیهَا جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ))

    بسیج لشکر مخلص خداست

    برای تسخیر همه روزگار خدا وند گار مردانی را بر صحنه روزگارش آفرید تا آنان عشق را در مسلخ قربانی حق کنند و بر پای درخت  تنومند فداکاری جوی ایثار را بگذرانند و بر شاخسار آن شکوفه های مروت و محبت و ایمان و تقوای الهی را بیاویزند ، آری این سیره مرغان حقی است که حق گویان بر فراز آسمانها به پرواز در آمدند و با رفت و آمدشان خط  و سیره ای را نقش کشیدند  که تا ابد  مرغان زیرک طی این مسیر  خواهند نمود و بس جاودانه در این پهنای آ سمان خواهند درخشید و به گو هر یقین میرسند .
     فضاى امروز جامعه ما آگنده از بوی خوش جوانمردی مردان حق و زنان قهرمانی همراه و آزین بندی گردیده . چه روحانی و چه با صفا می شود کوچه های تو در توی جانبازی و ایثار و فداکاری  وقتی که نام نامی بسیجی برده می شود  و چه خوشبو و معطر میشود وقتی حرف از جوانمردی و ایثار مردان مرد بسیج به میان می آید .
    یاد و خاطره بسیج و بسیجی همواره در دفتر معرفت الهی ثبت و بر این همه دلداد ه گی خدا وند گواهی  میدهد ، انفاس خوش قدسی مردان رهسپار کوی بسیجی در دیار ما تا ابد پیچیده  و ماندگار خواهد بود ، امروز نام بسیج یاد آور خاطره بزرگترین و مردمی ترین نهاد انقلابی و برترین مردان تاریخ ما است.
    در این روزها که هنوز از شهادت سردار بسیجی حسن مقدم و یاران مهاجر همراهش ده روز نمیگذرد  با قلبی آکنده از درد و هجر و دوری این مردان   بزرگ؛به هفته بسیج رسیدیم و باز باب شهادت را به روی بسیجیان و یاران واقعی امام عصر (عج )را باز می بینیم و  چه گوارا و خوش است در مسلخ عشق چشیدن شربت عشق به کام  نکو مردانی از قبیله عشق یعنی بسیج.
    آنچه که از جور زمانه بر بسیجیان  رفت در کامشان از عسل هم شیرین تر است ، زیرا آنها به راستى دریافته اند که تنها راه سعادت این جهان پیروى از ولایت است و آنگاه که فریاد زدند لبیک یا خامنه اى ، میدانستند که در این راه همانا با کسانى مواجه هستند که صد پله از منافقین و معارضینى که به مقابله با بسیجیان خمینى برخاسته اند بدتر و از دین و انسانیت دورترند , در این راه و در مقابله با قوم خوارج بسیجیان امروز آماده مقابله با همه کس و همه چیز هستند و از دشمن تا به دندان مسلح کوچکترین حراسى ندارند و هر زخم که در راه دفاع و سیانت از حریم ولایت و انقلاب بر میدارند نشان افتخارى است براى آن ها و ذخیره اى براى آخرتشان ... سر خم مى سلامت شکند اگر سبویى .
    بسیج به تعبیر امام راحل تشکیل آن « یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود » و « شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان رشادت و شهادت سرداده اند ، بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند ، بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان ، از اولین تا آخرین امضا نمودند »
    بسیج میدان بزرگ امتحان و ابتلای الهی است؛ در اینجا ست که  همت وشخصیت برگزیدگان تاریخ شکوفا می گردد و دلسوزان وخدمتگزاران راستین جامعه بشریت از مرفه هان بی درد و مسرفین بازشناسی می شوند آری  چه خوش حدیثی است که فرمودند:در کشاکش و فراز و نشیب روزگار و تحولات زمانه گوهره مردان بزرگ شناخته می شود یا روشن و دانسته می گردد.

    بسیج لشکر مخلص خداست
    اندیشه شکل‌گیری بسیج را امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کردند. امام(ره) معتقد بودند اگر تفکر مردم در یک جهت قرار گرفته و همسو شود، با دست خالی کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد و آن چیزی که می‌تواند تفکر مردم را همسو و هم‌جهت کند و خواسته‌های مردم را متعالی سازد اسلام و دین خداست و این افراد را به صورت عمومی می‌شود در جهت دین اسلامی متشکل و هم‌جهت کرد. همین تفکر امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب آرام آرام مردم را همسو و متحد کرد و علیه رژیم ستمشاهی به پا خاستند.
    حضرت امام(ره) از نجف پیام می‌فرستادند و مردم چون سخنان امام(ره) را الهی تلقی می‌کردند که منافع شخصی در آن وجود ندارد بسیج شدند و امام توانست با دست خالی رژیم شاه را ساقط و نظام اسلامی را برپا کند، و این مفهوم بسیج است.
    اما تأسیس بسیج با صدور فرمان امام خمینی(ره) ماه‌ها پیش از آغاز جنگ تحمیلی و در تاریخ 4/9/58 در شرایطی تحقق یافت که اصل انقلاب، ثبات و استقرار جمهوری اسلامی در معرض تهدید قرار داشت و این تهدیدات محدود به عرصه‌های نظامی نبود، بلکه تهدیدات و خطرهایی همه‌جانبه را به تصویر می‌کشید. با این توصیف حضرت امام فرمودند: «باید ما همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، باید اگر مسائلی برایمان پیش بیاید، هر چه هم سخت باشد، تحمل کنیم.» (صحیفه امام ج 11 ص 120-121) تاریخ تحولات انقلاب اسلامی بیانگر این واقعیت است که سازمان بسیج، پس از تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، به فرمان رهبر کبیر انقلاب تأسیس گردید؛ زمانی که ابعاد و عمق توطئه‌های استکبار جهانی برای سلطه بر ملت‌های منطقه، به ویژه ملت ایران بیش از پیش آشکار شده و شیطان بزرگ که از دست جوانان انقلابی کشور به شدت زخمی شده بود عزم خویش را در هجمه و فشار همه جانبه بر کشور جزم کرده و سودای براندازی نظام را در سر می‌پروراند. در چنین فضایی تشکیل بسیج در واقع انسجام بخشی به تمامی توانمندی‌ها و دارایی‌های کشور در برابر فتنه‌گری زورمداران قلمداد شد. بسیج تاکنون این نقش را به خوبی ایفا کرده است و ماندگاری و سربلندی و امنیت و اقتدار همه‌جانبه کشور دلیل گویا بر این مدعاست.
    بسیج و بسیجی در هر عصر و نسلی برای انجام رسالت خطیر حفاظت از دستاوردهای انقلاب در ابعاد سیاسی، فرهنگی و... از عهده مسئولیت‌های خطیری که بر دوشش بوده برآمده است.
    بسیج از امتحان سرنوشت‌ساز دفاع مقدس سرافراز بیرون آمد، گرچه نقش بسیج در سال‌های دفاع مقدس چنان چشمگیر و عظیم بود که بر همه فعالیت‌های پس از آن سایه‌ای پررنگ‌ انداخت، اما امروز هم بنا به مقتضیات کنونی جامعه اسلامی توانسته است در زمینه تولید علم به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. در این مورد فقط همین اندازه اشاره می‌کنیم که بسیاری از نخبگان کشور و جوانان مبتکر و مخترع، بسیجی هستند و توانسته‌اند در زمینه تولید علم و تکنولوژی در کشور و جهان افتخارآفرین باشند.
    بسیج در عرصه سازندگی هم سرافراز بیرون آمده است، نظیر احداث راه‌های روستایی و برنامه‌های متنوع دیگری که در قالب طرح هجرت انجام می‌شود و مهم‌تر از همه ریشه کن کردن بیماری‌هایی مثل فلج‌اطفال و... حاصل تلاش شبانه‌روزی بسیجیان در واکسیناسیون مردم در دورافتاده‌ترین نقاط ایران هست و همینطور در عرصه‌های ورزشی، هنری و... که به واسطه خواست عمومی بسیجیان و پرهیز از تبلیغات برای گمنام کار کردن، فعالیت‌هایش آنچنان که باید و شاید در سطح جامعه انعکاس نیافته است.
    یکی دیگر از افتخارات بسیج حضور جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه‌ دینی و فرهنگی کشور است. بسیج امروز بهترین مأمن برای تربیت جوانان و نوجوانان است. کادرسازی، فرهنگ‌سازی، انتخاب الگوی کارآمد و صحیح برای مشارکت در عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور به نحوی اطمینان‌بخش در این سازو کار مقدس شکل می‌گیرد. امروز حرکت بسیجی حرکتی روشنگرانه، هدایتگرانه، منطقی و هدفمند است که با انقلاب اسلامی هم جهت و گره ‌خورده است و سرنوشت این دو از یکدیگر جدایی‌ناپذیر است. سرنوشت نظام به میزان حضور، صلابت و سلامت بسیج بستگی دارد. بدین لحاظ هدف و آرمان بسیج را حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرده‌اند.
    طبیعی است که بسیجیان باید برای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور بیشتر از همه نقش داشته باشند. روحیه و تفکر بسیجی در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، گره‌های کور و خلأهای متعدد را از پیش رو برمی‌دارد و کارهای بسیار بزرگی را رقم می‌زند. باید در این مسیر موانع تولید علم را شناسایی کرد و بسترهای رشد نیروهای نخبه را فراهم ساخت و انگیزه‌های آنان را برای یک جهاد علمی تقویت کرد.
    رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد- که همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌هاست- به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسیج تمام‌شدنی نیست.» (دیدار با فرماندهان بسیج 27/8/71)
    در یک کلام؛ بسیج بدنه فعال ملت است، نیروی کارآمد انقلاب و میوه پرارزش نظام. بسیج بازوی توانمند کشور است. در هفته بسیج از خدای عزوجل می‌خواهیم تا به همه توفیق دهد تا با نشان و بی‌نشان بسیجی باشند، چرا که هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد بسیجی است.
    در هفته بسیج یاد همه شهیدان راه‌ رهایی را گرامی می‌داریم.و بار دیگر هفته پر برکت و خجسته بسیج را به همه بسیجیان امام خامنه ای و مردم حزب الله و ولایتمدار و رهروان  صدیق امام و سیره شهدا  تبریک و  شادباش عرض میکنیم.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی