سفارش تبلیغ
صبا ویژن







کجایی؟؟؟؟؟؟؟»
90/7/21 6:34 ع

ای ماه روی حجاز تو کجایی؟

در نظرم هر لحظه ای......کی میآیی؟

از نور روی  ماه تو همه جا  شود روشن

همه دنیا می شود گلشن

بروی همه لبخند

اگر...اگر......تو بیایی    .....اگر تو بیایی



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    آیا در دیدار رییس حج و زیارت و مسئول بعثه رهبری به عراق مشکلات زائرین پیگیری خواهد شد؟
    روز سه شنبه 12/7/1390 مسئول بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر و علی لیالی رییس سازماان حج و زیارت ، برای اولین بار پس از انتصاب خود به عنوان مسئولین حج و زیارت و بعثه رهبری به عراق سفر خواهند نمود و در روز چهارشنبه 13/7/1390دیداری با نوری مالکی خواهند داشت و پیرامون مسائل مربوط به زائرین گفتگو خواهند نمود.
    اما مساله اصلی در اینجاست که چقدر این سفر برای زائرین مفید خواهد بود، هم اکنون زائرین ایرانی در عراق با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که می توان به مسائلی چون رفتار تبعیض آمیز و توهین آمیز عراقی ها،چهره نگاری،انگشت نگاری زائرین ایرانی در مرزهای زمینی و هوایی عراق و درخواست رشوه،پایین بودن کیفیت هتل های عراقی، فقدان خدمات و بهداشت مناسب در آنها، کیفیت پایین غذا ، اتوبوس های نامناسب و فاقد کولر، مدیران و روحانیون ضعیف، چشم چرانی و رفتار بد عوامل هتل های عراقی ، تعویض مکرر اتوبوس های زائرین، کیفیت پایین حمل و نقل درون شهری در شهرهای عراق و  گشتن ساک ها و گم شدن بار زائرین و ... اشاره نمود.
    این مطلب از این حیث نیز حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگزارن حج مورخ 15/9/1390 بر حل مشکلات زائرین در مرزها و تامین مسکن مناسب برای ایشان اهتمام ورزیده شود.
    مساله ای که سبب نگرانی است اینجاست که تا کنون مسئول حج و زیارت چندین مرتبه با مسئولین عراقی دیدار داشته است اما مشکلات زائرین به رغم قول های مسئولین عراقی حل نشده است ، حتی در سفر رحیمی معاون اول رییس جمهور به عراق نیز عراقی ها قول های مساعدی برای همکاری بیشتر با ایرانی ها دادند اما مسائل مرتفع نشد.
    یکی از سوالات مطرح این است که آیا مسئولین حج و زیارت حاضر خواهند شد در این سفر خود سری هم به مرزهای زمینی  زده و مشکلات مردم در مرزها را از نزدیک پیگیری کنند؟ آیا کمیته مشترکی بین ایران و عراق برای حل مشکلات زائرین ایجاد خواهد شد؟
    آیا مسئولین قادر خواهند بود حقوق ایرانیانی که سالانه بیش از یک میلیارد دلار (بیش از 1000 میلیارد تومان) کالا و خدمات از عراق خریداری می کنند را احیا کنند؟



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    فواید سجده»
    90/7/9 4:43 ع

    http://s1.picofile.com/file/6864316896/659257_orig.jpg

    بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌های علمی، سجده کردن انسان را از بیماری‌های روحی، جسمی و هم‌چنین سرطان حفظ می‌کند
    به گزارش شیعه نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران
    (ایسنا)، پروفسور محمد ضیاءالدین حامد از اساتید علوم بیولوژیک و از مسوولان پژوهشگاه مرکز تکنولوژی قاهره با اعلام این خبر اظهار داشت: در قرن حاضر که انسان از هر جهت در معرض الکترومغناطیس‌ها قرار دارد و هم‌چنین نیاز انسان به تخلیه اشعه‌های زائد وجود دارد، دریافتیم که تخلیه این اشعه‌ها از طریق سجده کردن صورت می‌گیرد .
    وی ادامه داد
    : بر اساس یافته‌های موجود، هر اندازه که محور طولی انسان کاهش یابد، میزان در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار گرفتن او نیز کم می‌شود .
    در زمان سجده کردن هم محور طولی انسان و هم به دنبال آن میزان تاثیرگذاری الکتریسیته‌ها کم می‌شود و سپس عمل تخلیه از طریق تماس پیشانی با زمین صورت می‌گیرد، البته در زمان سجده به دلیل آنکه دیگر نقاط بدن هم با زمین ارتباط می‌یابند، عمل تخلیه آسان تر انجام می‌شود و انسان از بیماری‌های روحی، جسمی و حتی سرطان در امان می‌ماند
    وی افزود : شیوه درست تخلیه الکتریسیته‌ی بدن به همان شیوه‌ای است که انسان در زمان نماز گزاردن دارد و به سوی مکه نماز می‌خواند، چرا که این حالت بهترین حالت است و شخص احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهد داشت.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    سفر به عتبات عالیات و زیارت مرقد مطهر امام حسین(علیه السلام) ، امیرالمومنین و و سایر ائمه مدفون در عراق از دیر باز آرزوی تمامی شیعیان و محبین بوده است، در دوره ای از تاریخ حاکمان جائر مردم را از زیارت ائمه باز می داشتند و زائرین را اذیت و آزار می کردند، در همین دوران اخیر و تا زمان سقوط حکومت منحوس صدام، زیارت قبور ائمه مدفون در بقیع بیشتر به یک آرزو برای مشتاقان درآمده بود، با سقوط صدام در سال 1382 خیل عاشقان به عراق سرازیر شده وسواره و پیاده، قانونی و غیرقانونی خود را به حرمین شریف رساندند و حتی عده ای در این راه جان باختند.

    سفرهای زیارتی همچون سفر عمره ، عتبات، مشهد مقدس ، راهیان نور و... از جمله برنامه های فرهنگی و تاثیرگذار بوده و مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر اجرای بهتر و قویتر این برنامه ها داشته است و حتی در یکی از دیدارهای طلاب با مقام معظم رهبری ایشان تاکید فراوانی بر اعزام زائرین به عتبات حتی با وچود خطرات و احتمال شهادت و زخمی شدن نموده و کشته شدگان در این مسیر را شهید اعلام نمودند.

    از سال 1384 سازمان حج و زیارت به طور مستقیم وارد عمل شده و ساماندهی زائرین عتبات عالیات را عهده دار شد ، به گونه ای که در سال های اخیر توانست با اعمال نفوذ اعزام زائرین از مرزهای زمینی مهران، شلمچه، خسروی و مهران را به جز برخی مواقع خاص- به انحصار خود درآورد. آنچه مسلم است این سازمان دولتی تلاش زیادی در بهبود خدمات به زائرین عتبات عالیات نموده است اما چندین مساله جدی هنوز برای زائرین عتبات عالیات وجود دارد که تا کنون یا به طور کلی مغفول مانده و یا کم کاری شده است.

    عکسهای نابسامانی در مرز مهران

    عکسهای نابسامانی در مرز خسروی

    عکسهای نابسامانی در مرز شلمچه

    مشکلات زائرین عتبات عالیات در مرزها

    مسائل مالی

    ·        نامشخص بودن محل مصرف سود ناشی از پول های انباشته شده زائرین

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    گرفته شده از وبلاگ برادر بزرگوار حمید بناذاکری روایت نزدیک افسانه های دور

    کنار مزار سردار هور شهید علی هاشمی نشسته بودیم. احساس غریبی داشتم. حسی شبیه حقارت یا غبطه و یا ضعف ... درست روبروی من، روی یک صندلی چرخدار، تصویر حقیقی عظمت و بزرگی، بی ادعا و آرام نشسته بود.

    من تا حالا شعر نگفتم ولی فضا خیلی شاعرانه شده بود. جانباز عبدالعلی ذاکری کنار تربت شهید علی هاشمی... ذاکری سال 1361 در حالی که فقط 40 روز از ازدواجش می گذشت از ناحیه گردن قطع نخاع شده بود.

    کاش خالق شیرین و فرهاد اونجا بود و این عشقبازی رو به حصار نظم می کشید. عبدالعلی با نگاهی غریب دردهای دل پاکش رو تو لفاف اشک به علی هاشمی می سپرد... عشق لیلی در سر مجنون قرار از وی ربود/ شیوه‌ای در عاشقی چون بی‌قراران بایدت...

    اختیار نگاهم دست خودم نبود. به ذاکری نگاه می کردم ولی پرنده ی خیالم جای دیگری بود... آستین خالی عبدالعلی در وزش نسیم حکایت والله إن قطعتموا یمینی را بار دیگر برای تاریخ روایت می کرد... نفس، همت بیرون آمدن از گلویم را نداشت. این فرزند قهرمان خوزستان در یکی از روزهای سال 1360 دست راست خود را روانه ی فردوس برین کرده و به رسم عارفان پبشانی بر خاک، خدای آسمانها و زمین را شکر نموده بود.

    بدن بی تحرک او در زیارتگاه سردار وفا شهید علی هاشمی کتاب خاطرات دفاع مقدس را ورق می زد... صحنه ی پایانی نمایش دلدادگی امان را از صدایم ربود...

    نگاه نافذ و گرمش ستاره می پاشید ... و با نگاه نجیبش به من توان می داد

    کنار تربت مردی نشسته می نالید ... و دست های خیالی اش را تکان می داد

    دایره ی واژگان حقیرتر از آن است که بتواند این تقابل عاشقان را در خود جای دهد... یک سو مردی که سالها غریب و بی نشان در هور آرمیده بود و در سوی دیگر شاهبازی شکسته بال که روزهای مانده را به انتظار سفره رزق ربوی، استقبال می کند...

    عبدالعلی ذاکری هرگز از دردهایش برای ما سخن نگفت. نه از ریه و پای مجروحش و نه از ترکشی که جایی در حوالی قلبش جاخوش کرده است. او همچنان ایستاده تا لغت پایداری را به دریای شرمساری بسپارد...

    رنگ آرامش ندارد این دل دریایی‌ام   /   می برد سیلابها تا شورش توفان مرا

    کجایند مدعیانی که امروز سند دفاع مقدس را به نام خودشان ثبت کرده اند تا بیایند و حقیقت دفاع را در 29 سال پایمردی ذاکری تماشا کنند. کجایند آنانی که روزی فرمانده جنگ بودند و روزی دیگر هم آوای فتنه مقابل ولایت صف کشیدند ؟ ... بگویید آقایان!!! در کلاس درس ولایتمداری ذاکری شرکت کنند. عبدالعلی با چشمانی خیس و غمزده خطاب به امام خامنه ای می گفت: آقاجان ما همان فرزندان سال 42 هستیم ... تو تنها نیستی ... ما در برابر تمام تهاجم ها و فتنه ها ایستاده ایم تا پرچم انقلاب با دست شما به دست امام عصر(عج) تحویل گردد...

    کاش ذاکری را هرگز ندیده بودم ... از زمانی که او را دیدم ریخت و پاش های هدفمند سردار شهردار بیشتر اذیتم می کند ...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   11   12      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی