سفارش تبلیغ
صبا ویژن







توصیه های وارونه به الغنوشی 

خبر پیروزی حزب اسلام گرایان به رهبری راشدالغنوشی، نگرانی و اضطراب غرب و ایادی آن در کشورهای منطقه را به اوج خود رسانده است. در این بین روشنفکران سکولار ما نیز که با تب سردمداران خود دچار لرز می‌شوند، به شدت مشوش شده و دستپاچه در تلاشند تا به فرآیند قدرت یافتن احزاب اسلام گرا آن هم به تاسی از انقلاب اسلامی ملت ایران واکنش نشان دهند!

ابراهیم یزدی، یکی از این مدعیان است که عملکرد پیشین خود را فراموش کرده و با آشکار شدن نتایج انتخابات تونس سکوت را شکسته و تلاش کرده تا راشدالغنوشی و ملت تونس را از راهی که آغاز کرده اند، بازگرداند!

 یزدی در بخشی از اظهارات خود مدعی می‌شود: «ما مسلمانان مستبدین را سرنگون می کنیم و بزودی ناظر جایگزین های جدیدی می‌شویم. این همان چیزی است که برای ما اتفاق افتاده است. ما شاه را سر نگون کردیم، اما فراموش کردیم که به درمان منش و شخصیت ” شاه درون” خویشتن خود بپردازیم.»

نامه دبیرکل گروهک غیرقانونی نهضت آزادی در فضایی توهم آلود نوشته شده است، چرا که وی در عرصه تحولات جهان اسلام فرد صاحب نامی نیست که الغنوشی وی را به خاطر آورده و به توصیه‌هایش توجه کند! البته این مساله‌ای نیست که مورد توجه نویسنده نامه نباشد، لذا باید گفت که این نامه بیش از آنکه مخاطبی در جامعه تونس داشته باشد، مصرف داخلی داشته و برای ایجاد دلگرمی بخشی از هواداران اردوگاه فتنه و رسانه‌های ضدانقلاب و نیش زدن به انقلاب اسلامی تحریر شده است.

نباید فراموش کرد که انقلاب اسلامی ملت ایران نیز مانند هر حرکت اجتماعی دیگر مصون از خطا و اشتباه نبوده و نخواهد بود. در مسیر انقلاب اسلامی هم در مرحله تصمیم‌گیری، و هم در مرحله اجرا با موانع و مشکلات و اشتباهات و کارشکنی‌ها و توطئه‌هایی مواجه بوده که مانع از تحقق کامل آرمانها و اهداف آن شده است. بی‌شک انقلابیون مسلمان در جهان اسلام در سرمشق گیری از انقلاب اسلامی باید به آن نکات نیز توجه داشته و از تکرار آن در انقلابهای خود بپرهیزند.

اشتباهات انقلاب اسلامی را باید از زبان رهبر با تقوا، عادل، فقیه و اسلام شناس و آگاه به زمان آن شنید، آنجا که در سپردن امور به دست نااهلان سخن می‌گوید و می فرماید: «من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‏کنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‏اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‏رود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی امریکای جهانخوار قناعت نمی‏کنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند. امروز هیچ تأسفی نمی‏خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‏اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‏ خود را به گروهها و لیبرالها می‏خوریم»

حضرت امام(ره) بار دیگر از اشتباهات انقلاب چنین سخن می‌گویند: «پیش از انقلاب من خیال می‏کردم وقتی انقلاب پیروز شد افراد صالحی هستند که کارها را طبق اسلام عمل کنند، لذا بارها گفتم روحانیون می‏روند کارهای خودشان را انجام می‏دهند. بعد دیدم خیر، اکثر آنها افراد ناصالحی بودند و دیدم حرفی که زده‏ام درست نبوده است، آمدم صریحاً اعلام کردم من اشتباه کرده‏ام... امروز می‌گویم مادام که احکام اسلام پیاده نشده است و افراد صالحی نداشتیم تا طبق اسلام عمل کنند، علما باید مشغول به کارهایشان باشند. این شأنی برای علما نیست که ریاست جمهوری و یا پست دیگری را داشته باشند. چون وظیفه است به این کارهامی پردازند.» (20/9/62)

لذا ما نیز به راشدالغنوشی نویسنده کتاب "امام خمینی و تجدید حیات اسلامی" و همه مبارزین و ملتهای مسلمان منطقه توصیه می‌کنیم که با الگو قرار دادن نهضت امام خمینی(ره) و توجیه به رهنمودهای آن پیر سفر کرده، از تکرار اشتباهات گذشته در اعتماد و واگذاری امور به جریانهای سکولار و عناصر غربگرا جلوگیری کنند! و نگذارند که انقلابشان به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]

    تلاش برای تکرار اشتباهات گذشته 

     

    چند ماه قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری دهم، به تدریج زمزمه هایی در مورد ضرورت سلامت انتخابات از طرف افرادی مطرح شد که خود از طراحان نظام انتخاباتی کشور بوده و به خوبی می‌دانستندکه ساختار نظام انتخاباتی کشور، امکان هرگونه انحراف و تقلب در انتخابات را از جریانهای سیاسی سلب کرده است.

       

    بار دیگر در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همان زمزمه‌های ناموزون به زبانی دیگر از همان گلوهای ... شنیده می‌شود.

    آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع استانداران جمهوری اسلامی، از لزوم آنچه "ترمیم اعتماد مردم" خواند سخن گفت و چند روز بعد سخنان خود را درباره انتخابات مجلس نهم صریح تر کرد و در دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران گفت: «اگر به مُرّ قانون اساسی و قانون انتخابات به درستی و به دور از دخالت سلایق شخصی و جناحی عمل شود، انتخابات پیش روی کشور با شفافیت و سلامت و عدالت برگزار خواهد شد.» وی همچنین تصریح کرد: «راه درست این است که مردم احساس کنند مسئولان به رأی و حق سیاسی آنان احترام می‌گذارند.» وی همچنین در دیدار شورای مرکزی حزب اصلاح طلب با اشاره به اینکه مردم چیزی جز این نمی‌خواهند که در سرنوشت و آینده خود تأثیرگذار باشند، گفت: «مردم می‌خواهند رأیشان تأثیرگذار باشد و تزئینی نباشد.» اظهارات فوق توسط آقای خاتمی نیز تکرار شد و وی نیز گفت: «نمی‌توانیم بگوییم جمهوری اسلامی داریم ولی رأی مردم در آن اثری ندارد و تزئینی است.»

    تلاش برای اعتمادسازی وظیفه‌ای است مستمرکه هر نظام سیاسی بدان نیازمند است. نظام جمهوری اسلامی نیز مستثنی از این ضرورت نیست و همواره باید تلاش نماید تا از همه توانمندیها و ابزارهایش برای تحقق آن گام بردارد.

    اما آنچه در این میان محل مناقشه و اعتراض است، شنیدن این اظهارات از سوی کسانی است که خود در مسیر بی‌اعتمادسازی ملت گام بر‌داشته‌اند. حتی همین اظهارات نیشدار ایشان نیز نه تنها تلاشی برای افزایش اعتماد عمومی نیست، بلکه بخشی ازسناریوی ناصوابی است که در جهت ایجاد التهاب و بی‌اعتمادی در افکار عمومی و تنها با هدف بهره‌برداریهای انتخاباتی صورت می‌گیرد.

     

    براستی در انتخابات پیشین چه کسانی در مسیر بی‌اعتمادی ملت به مسئولین گام برداشتند؟! چه کسانی از ماهها قبل برای جبران ناتوانی خود سناریوی القاء تقلب در انتخابات را کلید زدند؟! کدام جریان با کمال وقاحت دستگاههای قانونی نظام را صاحب صلاحیت برای نظارت برانتخابات ندانسته و درخواست خیانت آمیز نظارت نهادهای بین‌المللی بر انتخابات را مطرح ساخت؟! کدام نامزد انتخاباتی مجریان انتخابات را به دروغگویی و فریبکاری متهم کرد؟ چه کسانی به جای تمکین در برابر قانون و پذیرش نتیجه انتخاب ملت، فریاد تقلب سر داده و با فریب هواداران آنها را به خیابانهای پایتخت کشاندند، بدون آنکه اسناد و مدارک قابل قبولی برای ارائه داشته باشند؟! چه کسانی مکانیزم رهبری برای رفع اختلافات و اعتمادسازی در اعطای فرصت 5 روزه به شورای نگهبان برای بازشماری بخشی از آراء را نپذیرفته و بر ادامه آشوب تاکید ورزیدند؟!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]

     تهدید به تحریم یا تلاش برای بقاء

      

     

    تلاشهای حجت الاسلام سیدمحمدخاتمی با هدف فراهم سازی شرایط برای بازگشت چهره های مردود در انتخابات گذشته، در ماههای اخیر به اوج خود رسیده است.
    * * *
    به تازگی جمعی از همراهان و حامیان جریان فتنه با تنظیم نامه‌ای به خاتمی تلاش کرده‌اند تا با بازارگرمی، بار دیگر شروط خاتمی را مورد توجه افکارعمومی قرار دهند. این نامه پارادوکس گونه که به امضای تعدادی از اعضای گروههای غیرقانونی چون نهضت آزادی، سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت رسیده است، ضمن تشکر از خاتمی به وی یادآور شده که «در صورت ادامه وضع موجود، کمترین چشم‌انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت.»
    * * *
    خدمت آقای خاتمی و همراهانشان باید یادآوری کرد که در نظام مردمسالاری دینی یکی از مهمترین شاخصه‌ها، رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب و انتصاب مسئولین است. به واقع طبق آموزه‌های اسلامی، متناسب با هر جایگاه و مسئولیت، ویژگیهایی و صلاحیتهایی را می‌توان در نظر گرفت که فرد بدون داشتن آن، مشروعیت تصدی آن پست را ندارد. این اصل اولیه آنقدر بدیهی است که کمتر آشنایی با آموزه‌های اسلامی را می‌توان یافت که نسبت به آن ناآگاه باشد. ضمن آنکه نظام اسلامی نیز طبق هیچ شرایطی نخواهد توانست از این شرط هویت بخش عدول نماید!
    حوادث به وقوع پیوسته بعد از انتخابات 22خرداد88، درکارنامه بخشی از همراهان و دوستان آقای خاتمی ثبت گردیده و آنها را برای تصدی سمتهای مهم در نظام اسلامی فاقد صلاحیت نموده است. تلاش برای بازگرداندن این افراد به قدرت، کوبیدن بر طبل توخالی است که چیزی عاید این جریان نخواهد کرد.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]

    بار دگر

             به بارگهت بار من فتاد

     

    آمد مرید مرده دل

                          ای هشتمین مراد

     

    من ریزه‌خوار سفره کس

                                  جز شما نیَم

     

    لطفت زیاد دیده‌ام و

                              کم برم ز یاد

     

    گفتم به عاشقی

                           که گدایی چه سان کند؟

                                                           گفتا برو

                                                                     مترس

                                                                             بگو

                                                                                  یا "ابا الجواد"



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]

     

    درسهای دفاع مقدس برای دهه چهارم

      

    دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود، بلکه با هر بار بازخوانی جلوه دیگری عیان کرده و منشاء هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده های ملت خواهد شد. مروری بر آنچه در دهه اول انقلاب گذشت و در ماجرای دفاع مقدس تعین یافت، حاوی درسها و عبرتهای ارزشمندی است که امروز نیز در آغاز راه دهه چهارم انقلاب اسلامی می‌تواند راهگشای نسلی باشدکه تحقق پیشرفت و عدالت در گرو عزم و اراده اوست.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی