سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

دعا و زیارت، پر و بال گشودن از گوشه ی تنهایــی، تا اوج با خدا بودن است.

دعا و زیارت، جامــی است زلال از معنویــت ناب درکام عطشــناک زندگــی؛

و زیارت حـــرم معصــومه (س)، بارقه امیدی در فضای غبارآلود زمــانه، فریاد


روح مهجــور در هنگامه غفلت و بی خبری، و نسیــمی فرحناک و برخاسته


از باغســتان های بهشــت است. زیارت مرقــد فاطمه معصـــومه (س)، به


انسان اعتماد به نفس می دهد، و او را از غـــرق شدن در گرداب نو میــدی


باز می دارد و به تلاش بیــشتر دعوت می کند. زیارت مـزار با صفای کریـــمه


اهل بیــت (س)، سبب می شود که زائر حرم، خود را نیازمند پــروردگار ببیند،

در برابر او خضوع کند ، از مرکب غرور و تکبـر ، که سرچشمه تمامی بدبختیها


و سیه روزی هاست-فرو آید و حضرت معصومه (س) را واسطه درگاه پروردگار


عالمیــان قرار دهد. بر همین اساس است که برای زیــارت آن حضرت، پاداش


بسیار بزرگی وعده داده شده و آن، ورود به بهشـت است. در این باره از امام


جــواد (ع) نقل شده که فرمود
:

«هر کس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت از آن اوست»

 

...:.:.: در مدح حضرت معصومه سلام‌الله علیها :.:.:...


اى دختر عقل و خواهر دین

وى گوهر دُرج عزّ و تمکین


عصمت شده پاى بند مویت

اى علم و عمل مقیم کویت


اى میوه‌ی شاخسار توحید

همشیره‌ی ماه و دخت خورشید


وى گوهر تاج آدمیّت

فرخنده نگین خاتمیّت


شیطان به خطاب قم براندند

پس تخت تو را به قم نشاندند


کاین خانه بهشت و جاى حوّاست

ناموس خداى جایش اینجاست


اندر حرم تو عقل مات است

زین خاک که چشمه‌ی حیات است


جسمى که دراین زمین نهان است

جانى است که در تن جهان است


این ماه منیر و مهر تابان

عکسى بود از قم و خراسان


ایران شده نور بخش ارواح

مشکات صفت عرش و کرسى


هر کس به درت به یک امیدى است

محتاج تر از همه «وحیدى» است

آیت الله وحید خراسانی

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

     آنچه بلاگر ها از سفر رئیس جمهور به نیویورک نوشتند

    بازتاب سفر رئیس جمهور به نیویورک در رسانه ها موضوعى بود که در کنار سایر ابعاد و زوایاى این سفر، قابل چشم پوشى نبوده و مورد توجه صاحبنظران این عرصه قرار گرفته است. در این میان نمى توان از رسانه هاى شخصى که وجهه انتقال دیدگاه در آنها از بعد اطلاع رسانى شان برجسته تر است غافل بود. با فاصله گرفتن از این رویداد و دور شدن از حجم اخبار و اطلاعات مربوط به سفر، مرور دیدگاه هاى وبلاگ نویسان به عنوان شهروندانى که نمى گذارند تاریخ شفاهى این روزهاى تاریخى در هیاهوى اخبار و رویدادهاى روزمره گم شود، نکته جالب توجهى است و مى توان دریافت این افراد که از بطن جامعه برخاسته و در رسانه اى شخصى دیدگاه هاى خود را منتشر مى کنند، چه برداشتى از این مقطع تاریخى داشته اند.

    مطلبی در مورد بلاگر های ارزشی  و قسمتهایی ار  مقالات و نظرات این بلاگر ها در سایت خبری ایران بود که خواستیم به اطلاع شما بلاگر ها و دوستان محترم برسانیم و البته لینک این مقاله را به حضورتان معرفی می نماییم برای مطالعه دقیق و بهتر انشا الله که آنچه دوستان می نویسند مورد پذیرش درگاه الهی قرار بگیرد

    http://www.iran-newspaper.com/1386/860812/html/politic7.htm#s769284



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    ضمن تسلیت به عموم دوستان و شیعیان به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)

    درآ سمان ولایت و امامت کهکشانی است که دوازده ستاره ازآن بعد از وفات پیامبر اکرم (ص) هر کدام روزگازی بر روی زمین درخشیدنند

    ششمین ستاره این آسمان امام  جعفر صادق پایه گزار فقه جعفری و مذهب شیعه جعفری است .

    امامی که دانشمندانی بزرگ را تربیت نمود تا  برای استحکام دین و فهم دستورات و احکام کامله اسلام مردم را راهنمایی کنند .

    این همان ولایت فقیه است در تندیس عالم و دانشمند ،که تا هم اکنون مردم مومن و خدا جوی از کتب و راهنمایی این دانشمندان و فقها و فاضلان ارکان دینی نهایت استفاده می برند و با هدایت این عزیزان توانستند از زیر یوق اسارتهای فرهنگی و معنوی و همچنین مادی و اجتماعی سیاسی خود را نجات دهند و با دیدی بهتر به مسائل روز و نیازمندیهای اجتماعی و دینی بنگرند و بهترین افراد این گروه را برای هدایت و تبعیت از انان در امور حکومتی و ولایتی برگزینند.(امام خمینی ره،و مقام معظم رهبری)

    و این خود از نعمت وجودی فقه جعفری و اندیشه دینی ؛این امامان معصوم و برحق ما شیعیان و در کل نبوت محمدی است که ما برخوردار شده ایم.

    در عظمت علمی و شخصیت فرهنگی امام جعفر صادق(ع)کافی است که در مدت دوران امامت خود چهار هزار عالمتربیت کندکه هر کدام شخصی بزرگ و عالمی کم نظیر بودند.

    خدمات علمی امام صادق (ع)در تفسیر و حدیث و فقه خلاصه نمی شود بلکه،ایشان توانست،شخصیتهای بزرگی را در کلام و فلسفه و علم و مناظره پرورش دهد.

    امام صادق (ع)در  سال114 هجررهبری امت را به دست گرفتتنددر مجموع دوران امامت ایشان با خلفایی چند از بنی امیه و بنی عباس معاصر بود.فرزندان امام هفت ژسر و سه دختر بودند برخی فرزندان آن حضرت را یازده تن ذکر کرده اندکه هفت نفر از آنان پسر و بقیه دختر بودنند.

    امام صادق (ع) در ماه شوال سال یکصدو چهل و هشت با انگوری که منصور،خلیفه عباسی به زهر آغشته کرده بود و به ایشان خورانید،به شهادت رسیدنند. در هنگام شهادت سن مبارک اش شصت و پنج سال بودو در کتابهای معتبر معین نکرده اندکه کدام روز از شوال بوده است. بدن مطهر آن حضرت را در بقیع نزد پدر و جد بزرگوارش به خاک سپردنند.

    چند حدیث از امام صادق

    1- عیبجویی مایه ی دشمنی است.

    2- کم صبری رسوایی به بار اورد.

    3- فاش کردن راز موجب سقوط است.

    4- سخاوت زیرکی و پستی غفلت است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    به نام خدا

    هنگامی که تهاجمی صورت بگیرد امواج برخاسته از این اتفاق همه گیر خواهد شد مگر تدبیری برای این اتفاق صورت بگیرد و یا ترسیمی ازنتایج این هجمه درفرا سوی اذهان عمومی شکل بگیرد

    این یکی از تعاریف تهاجم و مبارزه بر علیه آن می باشد:دوستان برای اینکه بتوانم منظور خودم را برای شما دوستان واضح تر کنم این تعریف را در اول متن یاد اوری کردم البته موضوع این متن نوشته بنده یکی از هزاران راههایی است که دشمن قسم خورده ما با ایجاد ان کمر بر نابودی و از بین بردن نیروهای جوان ما بسته است.
    چند روز پیش توی اتوبوس خط واحد نشسته بودم ، آقائی تقریبا مسن و شکسته کنار من نشست . به خوبی از ظاهرش معلوم بود که معتاد هست . من اهمیتی ندادم و هنگامی که به مقصد که رسیدم متوجه خواب بودن ایشون شدم . هر چه سعی کردم تا بدون اینکه مزاحم خوابش بشم و بیرون بیام نشد . و اون اقا بیدار شد و خودش رو جابجا کرد و دوباره خوابید . احساس خوبی نبود . قبل از اینکه به ایستگاه برسیم و من می خواستم به در نزدیک بشم در همین حال یک آقائی مسن ولی شاداب و سر حال من رو متوجه خودش کرد وبه من گفت : این بنده خدا رو که دیدی یه روزی زمان انقلاب که داشتیم سفارت انگلیس و آتش می زدیم کنار من بود !!! از کسانی بود که توی تظاهرات ها شرکت می کرد و ...
    حسابی جا خوردم نمی دونستم چی بگم . این قدر حواسم پرت شد که نفهمیدم کی پیاده شدم ، تازه به ذهنم رسیده بود که ای کاش پیاده نمی شدم و باهاش حرف می زدم . می رفتم ازش می پرسیدم آخه چرا ...؟
    اما دیگه دیر شده بود ، فکر می کنم یه درس بزرگ بود برای من و خیلی از جوانهای دیگه . اما به سادگی می شه جواب بعضی از چراها رو گرفت . می شه حدس زد که چه چیزهائی اون آقا رو به این روز انداخته . نتیجه همه جواب ها هم شما دوستان به خوبی می دونید اما یک مسئله مهم که نقش به سزائی در این مورد دارد این دو کلمه است تهاجم فرهنگی . وقتی دشمنان ما متوجه شجاعت و دلاوری مردان و زنان غیور ایران زمین شدند و دیدند نمی توانند به کشور عزیزمان دست درازی کنند متاسفانه از این طریق سعی کردند جوانان پاک ما را فریب دهند و از راههای مختلف توانسته اند تا حدودی به این امر نائل شوند اما ما جوانان متعهد و فهمیده زیادی داریم که اکنون در عرصه های مختلف باعث سربلندی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی مان شده اند . انشاالله با آگاه سازی بیشتر توسط رسانه ها مبلغین وهمینطور نشر فرهنگ صیحح و ارائه الگو هایی از بین جوانان متعهد و موفق بتوانیم بر این توطئه ها نیز پیروز و سربلند بمانیم .

    ودر خاتمه از تمام مسئولین مربوطه به مبارزه با این نوع جنگ خاموش که بد ترین ضربات ممکن را به بدنه انقلاب و دین و مملکت اسلامی ما وارد می کند خواهشمندم که برای اگاهی هیر چه بیشتر نسل جوان ما همانگونه که این حرکت را اغاز کرده اند به یش روند بلکه با سرعت و جدیت بیشتر . تا خدای ناکرده برای رسیدن به مطلوب نهایی دیر نشود.
    اللهم عجل لولیک الفرج



  • کلمات کلیدی :

  •      با ابراز  نظر آقای دانشطلب در نظرات مطلب (( ولایت فقیه از زبان ولایت فقیه )) و مطالعه متن نوشته دانشطلب در وبلاگ ایشان بدینوسیله این پست به حضورت 
         ایشان و بقیه دوستان ارائه می شود :

     

    (شنبه 28/7/1386- 9:02 ص) سادات علوی

    سلام علیکم
    به اطلاع برسانم برادر محترم،  رئیس جمهور فعلی و حتی رئیس جمهور قبل هم به همه تاکید کرده بودند که ما با ملتها مشکلی نداریم و این دولتها هستند که سر ناسازگاری و خصومت را با ملت ما داشته اند و بعضا هنوز دارند امام راحل هم بارها تاکید کردنند که ما با دولت امریکا و روسیه سابق مشکل داریم ملتهای این کشور ها خود تحت ستم و ظلم  دولتهایشان بوده اند و هستند و یکی از اهداف اصلی انقلاب ما صدور انقلاب و  نشان دادن سرمنزل مقصود و دین کامل به ملتهای دیگر و جهانیان بوده است . امام علی علیه اسلام میفرماید بقیه انسانها یا همکیش تواند یا در آفرینش و خلقت مثل تو بوده اند: فلذا رعایت احترام به همه ملتهای جهان لازمه دعوت ایشان بسوی سعادت است . اخلاق نیکوی پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و دیگر ائمه اطهار(ع) از اصلی ترین دلایل گرایش به اسلام بوده است . حالا ما اگر در لفظ از یک ملت بصورت عام یاد کردیم و گفتیم ایشان در ذهن ما سابقه بدی ندارند و بدینوسیله هم راه را برای آنان باز کردیم و هم به اهداف عالیه جمهوری اسلامی نزدیک شدیم باید اینچنین از طرف یک انسان داننشطلب ! مورد هجمه قرار بگیریم؟
    در ثانی اگر مر رهبری به این بوده است که ما دیدگاه خوبی نسبت به ملت روسیه داریم و یا به اینمعنی که در ذهن ملت ما از مردم روسیه دهنیت بدی نداریم به این دلیل است که بعضی ها جسارتا نمیتوانند مفهموم نظر رهبری را چنان که هست درک کنند. ایشان در این مورد می خواستند به رئیس جمهور و مردم روسیه پیام دهند که اگر دولت و ملتی همسو به ایران و ملت ایران و ارزشهای مقدس ملت ما احترام بگذارند ملت و دولت ما پذیرای ایشان هستند و حاضرند از روابط خوب فی ما بین برخوردار شوند و این تازه یک طرفه قضیه است و یکی دیگر برای کوری چشم دولت مردان کشورها ی متخاصمی که به ایران به چشم یک خار در گلو نگاه میکنند است. کو تا ما بتوانیم مفاهیم عمیق فرمایشات رهبری را در کنیم....
    سادات علوی مدیر گروه
    ایمیل sadat_alavi2000@yahoo.com sina12.ParsiBlog.comنشانی صفحه
     
    (شنبه 28/7/1386 - 8:45 ص ) سادات علوی
    (شنبه 28/7/1386 - 2:16 ص ) علی
    در پاسخ به اقای دانشطلب :
    آخه مرد مومن میذاشتی یه ایراد درست و حسابی میگرفتی . شما بروی تو خیابون از
    مردم عامی بپرس:  شما از مردم و ملت روسیه چه سابقه بدی دارید؟ ببین چی میگن .
    تازه اگه از اونهایی که اهل مطالعه وسیاست هستند هم بپرسید مطمئنا هیچکس از ملت روسیه
    سابقه بدی در ذهن ندارد و همه تصاویر بد و زشت مربوط به ارتش روسیه بوده است . مگر ما با عراق
    در جنگ نبویدم؟ ایا الان ذهن مردم ما نسبت به ملت عراق سیاه است؟ یا سیاهی را از دیکتاتور آنجا
    و حزب بعث میدانند؟
    رهبر انقلاب دقیقا درست گفت که : ((از ملت روسیه تصویر بدی نداریم)) ما و مردم ما حتی اگر سابقه
    بدی در ذهنشون هست از ارتش شوروی و روسیه است نه همه مردم و ملت روسیه . تفکیک بین ایندو
    آسونه . نمیدونم چرا متوجه نشدید. میدونید این عینک بدبینی چیز بدی است و توصیه میکنم برش دارید
    . شما اگر در مصدر امور قرار داشتی و کنار گود نبودی بهتر میتونستی قضایا را درک کنید و این ایرادهای
    بنی اسرائیلی تون به انتقاد و تذکر های سازنده تبدیل میشد .
    تازه همه اینها به کنار اگه شما مهمونی داشتید و بهش تعارف کردید که مثلا خیلی مخلصیم و تاج
    سر مائید . حالا واقعا شما مخلصید یا واقعا اون تاج سر شماست ؟
    اینجا هم منافع بزرگتری در میان بود و تعارفی که دروغ نباشه اگر گفته بشه هیچ ایرادی نداره .
    نکنه انتظار داشتید به پوتین بگن شما چه جنایت های که مرتکب نشدی و اونم بشینه و بخنده و توافق
    نامه امضاء کنه؟ واقعا که ...
    در ضمن با شناختی که همه ما اعم از حزب اللهی و ضد انقلاب از مقام معظم رهبری داریم ایشان به هیچ
    وجه اهل تعارف نیستند و در سخنان خود واجد هوش سیاسی بالا و تجربه زیادی می باشند و همچنین
    اگر یک نفر در حکومت ایران باشد که خواهان عزت و سر بلندی و باج ندادن و استقلال ایران باشد ایشان
    هستند و مواضع ضد استکباری ایشان بر همگان واضح است. همچنین دشمن شناسی ایشان بسیار
    دقیق است و نکته دیگر اینکه به هر چیز ایشان ایراد گرفته شود بجز ادبیات آقای خامنه ای و به استفاده
    دقیق ایشان از کلمات نمی توان ایراد گرفت.
    توصیه میکنم سریعا عذرخواهی کنید و اشتباه خود را بپذیرید .
    موفق باشید
    پست الکترونیکی bidelaneh@yahoo.com siasatmadar.ParsiBlog.com نشانی سایت
    پاسخ مدیر وبلاگ

    پست الکترونیکی sadat_alavi2000@yahoo.com

     

    sina12.ParsiBlog.com نشانی سایت
     
     
     
    (شنبه 28/7/1386 - 7:19 ص ) دانشطلب
    در پاسخ به یکی از نویسندگان وبلاگ گروهی انتظار در پاسخ به محمد الیاس هم نوشته بودم که: فراموش نکنیم که به برکت کتابهای درسی جمهوری اسلامی شاید تصویر روسها برای ملت ایران ـ درست یا غلط ـ حتی از تصویر انگلیسی ها هم بدتر باشد. حالا اگر سراغ تک تک مردم برویم متوجه می شویم که یا هیچ تصوری از "ملت روسیه" ندارند، یعنی روسها برایشان مهم نیستند که بهشان فکر کنند، یا اگر اهل تاریخ و سیاست باشند تاریک ترین و کثیف ترین تصورات ممکن را نسبت به "روسها" در خاطره شان ثبت کرده اند. پس همانطور که کسی نباید چنین حرفی را راجع به ملت انگلیس یا ملت آمریکا بزند کسی هم نمی تواند چنین نوشابه بزرگی برای ملت روسیه باز کند. به هر حال مردم ما حتی تصویر روشنی از ملت دوست و برادر عراقی ندارد چه برسد به روسها ... البته منشأ اصلی این موضوع به همان تفکیک نادرست ملت ها از دولت ها بر می گردد که اگر نگاه فعلی به آن تصحیح نشود در آینده ممکن است هزینه های سیاسی زیادی به بار بیاورد "از توجه شما متشکرم"
    پست الکترونیکی http://madreseyema.blogfa.com نشانی سایت


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی