سفارش تبلیغ
صبا ویژن







روشنگری»
89/10/23 5:0 ع

آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم کیهان بخاطر روشنگری که در کیهان سه شنبه 21 دی 89 در ستون یادداشت روز داشتند مطالب بسیار مهمی را منطقی و مستدل در رابطه با بیانیه آقای هاشمی رفسنجانی نوشتند که در واقع آن استدلال های منطقی آقای شریعتمداری حرف دل همه پیروان ولایت می باشد و از اینکه آقای هاشمی با اینهمه عبرت های تاریخی و در این سن و سال از عمرشان هنوز نتوانستند یا نمی خواهند جهت گیری و مسیر خود را اصلاح کنند  باعث تأسف   می باشد و اگر این روند ادامه پیدا کند خودشان مانند منتظری ها و... تبدیل به مصادیق عبرت ها خواهند شد.

حال برخی اظهارات مردم را در همین رابطه در ستون « کیهان و خوانندگان » روز پنجشنبه 23 دی 89 با هم می خوانیم :

¤این بار نیز قلم مدیر مسئول کیهان در یادداشت روز کیهان به بیان حقیقت شتافت و بنابه تعبیر رهبر معظم انقلاب از ترسیم سایه هایی که به تقلید از انقلاب برای مقابله با انقلاب در فتنه 88 شکل گرفته بود پرده برداشت. مردم ایران چند سالی است که متاسفانه شاهد این آشفتگی و مغشوش بودن فکری برخی خواص اند و دعا می کنند که از بند وابستگی برهند و خلاصی یابند تا تجربه تلخ تاریخ اسلام تکرار نشود و ای کاش که این افراد به هنگام ابراز هر عقیده به جایگاه بصیرت مردم در انقلاب نیز نظری می افکندند.

¤از کیهان بخاطر تحلیل بیانیه جدید آقای هاشمی رفسنجانی تشکر می کنیم. لطفا بنویسید مردم همچنان منتظر محاکمه آقازاده ایشان هستند. این انتظار چه زمانی پایان می پذیرد.

¤ چرا مسئولین قوه قضائیه درباره فائزه و مهدی هاشمی هیچ کاری انجام نمی دهند در حالی که اگر یک فرد معمولی این گونه عناد خود را با نظام آشکار می کرد به اشد مجازات می رسید.

فاعتبروا  



  • کلمات کلیدی :
  •                                                            فداکار

    راشل کوری با اینکه وطنش در المپیای واشنگتن بود اما مانند یک عده خودخواه راحت طلب وطن فروش در ایران بی تفاوت از آنچه بر سر ملت مظلوم فلسطین می رود نبود و نگفت :

     « نه غزه نه لبنان جانم فدای آمریکا » بلکه بدلیل اینکه وجدانش بیدار بود و خود را محدود به مرزهای جغرافیایی نکرده بود بعنوان یک انسان آزاده جان خود را در راه شرف و دفاع از مظلومان فلسطین فدا کرد و در تاریخ ماندگار شد.                                     

    راشل کوری با این حرکت شجاعانه خود چشم مدعیان دروغین حقوق بشر را کور کرد و همین حرکت انسان دوستانه و خداپسندانه  او موجب رسوایی بوق های رسانه ایی بی گانه و برخی مطبوعات وابسته به بی گانه داخلی شد که در خدمت دشمنان هستند و به همین دلیل  جرعت نکردند در مورد ایشان آنطور که شایسته حرکت شهادت طلبانه او بود پوشش خبری بدهند اما همان رسانه ها در رابطه با یک واقعه دروغین و ساخته شده توسط فتنه گران سبز «ندا آقا سلطان » گوش فلک را کر کردند .



  • کلمات کلیدی :
  •                                                              فاطمه معصومه                     

    سال روز میلاد کریمه اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم -  فاطمه معصومه سلام الله علیها  که بنا به فرمایش برادرش امام رضا علیه السلام « با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می شوند» را بر همه شیعیان واقعی آن حضرت به خصوص رهبر عزیزمان تبریک و تهنیت می گوییم.

    فاطمه معصومه سلام الله علیها نمونه کامل و واقعی انسان کامل می باشد که خلیفه الهی بر روی زمین است ، انسان کاملی که اسوه حقیقی برا ی سعادت همه انسان ها می باشد و با شناخت و معرفت به مقام معنویی این بانوی مکرمه این حقیقت الهی روشن می شود که برای رسیدن به کمالات انسانی و الهی ، زن بودن یا مرد بودن موضوعیتی ندارد بلکه پاک بودن و عالم بودن و عامل بودن به همه فرامین الهی و بعبارت دقیق تر رسیدن به مقام عبودیت است که انسان را به مقام الهی و خلیفه الهی می رساند که می شود اشرف مخلوقات . 

    در همین رابطه از امام صادق علیه السلام روایت است که فرمودند : العبودیة جوهرة کنه ها الربوبیة یعنی عبودیت گوهری است که کنه و باطن آن ربوبیت و خدایی شدن است .

    لذا هر انسان طالب حقیقت و سعادت ، با اسوه و الگو قرار دادن چنین شخصیت عظیم الشأنی و درخواست هدایت و کمک از آستان حرمش ، از هر گونه گمراهی و سرگردانی نجات خواهد یافت.

    اَلسَّلامُ عَلَیْک ِ یابِنْتَ موُسَى بْن ِ جَعْفَر اَلسَّلامُ عَلَیْک ِ یا فاطِمَةُ ا ِشْفَعى لى فِى الْجَنَّة.



  • کلمات کلیدی :
  • هشدار مقام معظم رهبری در خصوص سیاستهای آندلسی کردن کشورمان توسط آمریکا و صهیونیست ها بسیار قابل تأمل است و وظایف تک تک مسلمانان بخصوص ایرانی ها را در حوزه فرهنگ اسلامی و تلاش برای حفظ ارزش ها و هوشیار بودن در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ، صد چندان می کند .

    مقام معظم رهبری طی بیاناتی در دیدار جوانان استان سیستان و بلوچستان در تاریخ 6/12/1381 با اشاره به سیاست آندلسی کردن کشور فرمودند :

    ... یکی از مسئوولان طراز اول صهیونیست های غاصب ، در سال گذشته توصیه ای به آمریکا کرد. این توصیه کاملا در مطبوعات خارجی و اینترنت منعکس شد و امر پنهانی و مخفیانه ای نیست. توصیه وی به آمریکاییها این بود که :

    بیهوده وقت خود را با عراق و کره شمالی و کشورهایی از این قبیل تلف نکنید. مسأله ی اصلی شما  ایران است. اگر خاورمیانه را می خواهید، وقتتان را مصروف عراق نکنید، سراغ ایران بروید؛ کانون و سرچشمه آنجاست ؛ اما ایران مثل عراق و کره شمالی و افغانستان نیست که بتوان با حمله نظامی آن را تسخیر کرد. نظام و حکومت اسلامی به مردم متکی است، مردم آن را حفظ کرده اند. باید کاری کنید که همه مردم آن را رها کنند راهش این است که مردم را با ترویج فرهنگ و ادبیات غربی و فرهنگ و تربیت آمریکایی، به واگرایی نسبت به دین و فرهنگ و سنت و تاریخشان سوق داد وقتی مردم این تعلقات را رها کردند، بعد از گذشت چند سال، بدون اینکه سرمایه ای صرف کنید، با یک حمله و تحرک احیانا نظامی مختصر می توانید این مانع بزرگ، یعنی نظام اسلامی را از سر راه بردارید !

    پیش از این در سال گذشته نیز، وقتی روستاها و شهرهای افغانستان بر اثر موشکهای آمریکایی ویران می شدند و ملت مظلوم افغانستان زیر بمباران آمریکاییها دست و پا می زد، یک استراتژیست نظامی آمریکا گفت :

    اگر به جای این موشکها، برای  جوانان افغان لباس زیر زنانه و وسایل شهوترانی و پوششهای سبک غربی و آمریکایی بفرستید، بدون صرف این هزینه ها می توانید افغان را  تصرف کنید و خرج تسلیحات در کیسه تان باقی می ماند ! به جای بمب و موشک و راکت، سی دی های پرنوگرافی و منظره ها و ادبیات مهیج شهوت را میان آنها ترویج کنید، آن وقت کار بر شما آسان می شود.

    این یک سیاست اساسی است. این امر را دست کم نگیرید. بیست میلیون دلار برای مبارزه با ایران هزینه تعیین کردند. مگر می توان با صرف بیست میلیون دلار با ایران مبارزه و بر آن غلبه کرد؟! آنها میلیاردها دلار خرج  می کنند و برایشان هم می ارزد. ایران با منابع غنی، بازار مصرف، موقعیت استراتژیک و نیروی انسانی سرشار، گنجینه ای است که فناوری، صنعت و کارخانجات غربی برای زنده  ماندن، به آن احتیاج دارند. مغز جوان ایرانی، نفت و بازار فروش ملت ایران برای آنها حیاتی است و هدف آنها نیز همین موارد است.

    سیاست امروز، سیاست آندلسی کردن ایران است ! موضوعی که من با شما در میان می گذارم شکل موعظهندارد؛ بلکه  موضوعی است که با بهترین عناصر یک ملت – که شما جوانان باشید – در میان گذاشته می شود. فقط شما مخاطب من نیستید؛ این سخن را جوانان سراسر کشور هم خواهند شنید. نسل جوان کشور که  بیش از نیمی از ملت و جمعیت کشور است، باید بداند در مقابل آرزوهای بزرگ، آرمانهای بلند و هدفهای مقدس و قابل قبول و موجه او چه موانعی وجود دارد. روزگاری مسلمانان در جنوب اروپا و اسپانیا تا جنوب فرانسه، کشور اسلامی به وجود آوردن. این کشور مهد  تمدن شد و علم در اروپا از همان تمدن آندلسی قرون اولیه ی اسلام شکوفا گردید. شکوفایی علم در آن سزمین، داستانهایی دارد و خود غربیها نیز به آن معترفند.

    البته اکنون سعی می کنند این ورق را از تاریخ علم حذف و نام مسلمانان را به کلی پاک کنند؛ اما آنها، این تاریخ را ثبت کرده اند و البته در تواریخ ما هم ثبت شده است.

    اروپاییها وقتی خواستند آندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلند مدت کردند. آن روز صهیونیستها نبودند؛ اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسی، علیه اسلام فعال بودند. آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه های مختلف مسیحی، مذهبی یا سیاسی داشتند. یکی از کارها این بود که تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را به طور مجانی در اختیار جوانان قراردهند ! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها  را به شهوات آلوده کنند ! گذشت زمان راههای اصلی برای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمی کند. امروز  هم آنها همین کار را می کنند...



  • کلمات کلیدی :
  • مجلس به تازگی با تصویب طرحی به پیشنهاد علی مطهری، حق انتشار انحصاری آثار مؤلفان و مصنفان را به وارثان آنها واگذار کرد. پیش از این مصوبه، زمان یاد شده 30 سال در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل انحصار انتشار آثار استاد مطهری پایان می یافت. با مصوبه مجلس این سقف از 30 به 50 سال افزایش پیدا کرد.

    (کیهان -28/4/89)

    دو کلمه حرف حساب با آقای علی مطهری :

    آقای علی مطهری این قانون بدترین قانونی است که تاکنون تصویب شده و دون شأن کشوری با این همه پیشینه فرهنگی می باشد .

    آیا شخصیت های علمی و فرهنگی صرفا به وارثان نسبی خودشان اختصاص دارند یا تعلق آنها به همه جویندگان علم و فرهنگ و بلکه فرازمانی و فرامنطقه ایی می باشند؟

    اگر بر فرض وارثان یک شخصیت فرهنگی یا علمی دقیقا ضد صاحبان آثار علمی بودند آنگاه تکلیف آنهمه زحمات علمی و فرهنگی که سرمایه های معنوی یک کشور می باشد چه خواهد شد؟

      در صورت اشکالات و تخلفات احتمالی در حفظ آثار و تجدید چاپ صاحب اثر مانند آنچه که بر روی جلد کتاب  « نهضت های اسلامی در صدساله اخیر » توسط انتشارات صدرا بوجود آمد که اتفاقا خود شما مدیر آن انتشارات می باشید چه کسی پاسخ گو خواهد بود ؟!

    آیا بهتر نبود بدون در نظر گرفتن منافع ناپایدار شخصی ، برای حفظ آثار علمی همه دانشمندان این سرزمین به عنوان الگویی مناسب، قانونی را تدوین می کردید که جامعیت آن موجب ماندگاری آثار علمی و ایجاد پشتوانه قانونی در حفظ و نگهداری و جمع آوری همه آثار علمی کشور می شد و از طرفی پاسخگوی مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور می بود.

    جلوی اشتباه را از هر جایی که بگیرید منفعت است بنابراین انتظار این است که در وقت باقی مانده نمایندگی به فکر اصلاح قوانین و تدوین قانون جامع برای حفظ و نشر آثار علمی که سرمایه های کشور می باشند باشید.



  • کلمات کلیدی :
  • <   <<   11   12   13   14   15   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی