سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بنام خداوند بخشنده مهربان

مقام معظم رهبری:
من، همیشه به جوانان و محصّلین و طلّاب و دیگران می‏گویم که تاریخ را جدّی بگیرید و با دقّت نگاه کنید، ببینید چه اتفاقی افتاده است: «تلک أمة قد خلت» . عبرت از گذشتگان، درس و آموزش قرآن است.

باز شاهد جسارت و اهانت نمک نشناسانی بودیم که همه چیزشان را به برکت انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی دارند اما اکنون دست در دست دشمن نهاده و علیه نظام اسلامی قد علم کرده اند. گویا منافقین و دشمنان کوردل ایران اسلامی نمی خواهند از گذشتگان و اسلاف خود عبرت بگیرند.
گویا فراموش کرده اند که سال ?? نیز عده ای به تحریک دشمنان به ساحت مقدس امام خمینی (رضوان خدا بر ایشان باد) و مرجعیت اهانت کردند اما مردم غیور ایران مقابلشان ایستادند و اکنون نام و نشانی از آنان نوکران بی جیره و مواجب شیطان بزرگ باقی نمانده است.
آیا نمی خواهند عبرت بگیرند؟
گویا فراموش کرده اند که قم ام القرای مسلمین است و وقتی مردم قم به گرد مرجعیت چرخیدند و فریاد  اعتراض بلند کردند دلیر مردان و شیرزنان سایر شهرها و استانها نیز در حمایت از مرجعیت و روحانیت حماسه ای را به تصویر کشیدند که از برکت آن لرزه به اندام دشمنان اسلام افتاد.
آیا نمی خواهند عبرت بگیرند؟
ضمن حمایت از راهپیمایی اعتراض آمیز مردم قم و سخنان حضرت آیت الله نوری همدانی لازم است به منافقین معاصر یادآوری کنیم همانگونه که «خامنه ای خمینی دیگر است» جوانان این دوره نیز مانند جوانان سه دهه قبل جان بر کف بوده و از اسلام و ولی امر مسلمین دفاع خواهند کرد حتی اگر لازم باشد با فریاد یاحسین به دل دشمنان رفته و برای هلاکت دشمن جان خود را  به رهبرشان هدیه کنند.
لذا محکم میگویم قبل از اینکه بیشتر از قبل پیش بروید نگاهی به گذشته این نظام و دشمنانش کرده و چشم عبرت خود را بگشایید.



  • کلمات کلیدی :
  • بنام معبود و معشوق شهدا

    سلام علیکم
    فرارسیدن هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی(رضوان خدا بر ایشان باد) را به همه بسیجیان سلحشور ایران تبریک عرض می کنم.
    البته بسیج لزوما یک سازمان یا ارگان نیست بلکه به فرمایش حضرت امام خامنه ای(خدا ایشان را حفظ کند) «بسیج تمامی نیروهای مؤمن ،‌ پرشور،‌ باانگیزه و توانمند در جامعه اسلامی اعم از زن و مرد که قادر به دفاع از انقلاب و کشور هستند را شامل میشود.»(1) همه کسانی که در نهضت کبیر انقلاب اسلامی نقش داشته و دارند و آنهایی که نقش خواهند داشت طبق این تعریف بسیجی حساب می شوند و باید برای رشد تعالی تفکرات و اندیشه های آنان تلاش لازم را داشت.
    اما متاسفانه در برخی مکانها و زمانها دیده می شود که بعضی از مسئولین بجای حمایت از فعالیتهای بسیجی وار و کمک به جوانانی که اندیشه آنان انقلابی و بسیجی گونه است با جدیتهای بیجا در بروکراسی غرب زده و یا بوسیله گم کردن اولویتها مانع از حرکتهای منجر به رشد و تعالی بسیجیان می شوند گویا فرمایشات امام خامنه ای(خدا ایشان را حفظ کند) را فراموش کرده اند که می فرماید:«بسیج به معنای حقیقی آن یک پدیده ی انقلابی است که ملت و مسئولین باید همواره آن را جدی گرفته و قدر بدانند.»(2)( البته وقتی در حوادثی که علیه انقلاب رخ می دهد انسان حضور برخی مسئولین سابق نظام را ببیند دیگر جایی برای تعجب از این افراد و تفکراتشان باقی نمی ماند)
    در این فرمایش ?نکته مطرح است: یکی جدیت مسئولین و حمایت آنها و دیگری انقلابی بودن حرکتها و رفتارهای بسیجیان است که نمی توان انتظار داشت با نظام های ناکارآمد اداری که منبع و مأخذ آنها علوم غربی و غیر اسلامی است موافق باشد.
    اگر مسئولین نظام خواهان پیشرفت و تداوم انقلاب هستند میدانند که «بایدکاری کرد که مجموعه ی بسیج در عمل به بیست میلیون نفر تبدیل شود. ارتش بیست میلیونی در کشور ما باید یک تحقق واقعی باشد و این امر از طریق جذب و سازماندهی ممکن خواهدشد.» (3) لذا باید نگرش و رفتارشان نسبت به بسیج به گونه ای باشد که ضمن دلگرمی فعالان این عرصه زمینه را برای جذب بیش از پیش جوانان و گسترش تفکر انقلابی و بسیجی فراهم نمایند.
    در همین راستاست که حضرت امام خامنه ای(خدا ایشان را حفظ کند) تاکید میفرمایند که :« بسیج با سرنوشت انقلاب سر و کار دارد و با فراگیر شدن آن انقلاب بیمه خواهدشد. با گسترش، استحکام،‌ کارآیی و قدرت یافتن بسیج میتوان اطمینان یافت که هیچ قدرتی در دنیا قادر به وارد ساختن کمترین چشم زخمی به کشور و انقلاب نخواهدبود.»(4) که نمونه آن را در حوادث اخیر که موجب سرافکندگی دشمنان انقلاب و خائنین به آن شد مشاهده کردیم.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    پی نوشت:
    (1)و(2)و(3)و(4): بیانات معظم له در دیدار فرماندهان نیروی مقاومت بسیج (1369/09/01)



    مسجد ضرار خانگی»
    88/7/13 11:13 ع

    بنام خداوند قابل ستایش

    سلام و درود بر شما دوستان عزیز

    یکی از سنتهای خوب که در رابطه با مجالس اهل بیت(درود و رحمت خدا بر ایشان باد) سالیان سال است به اجرا در می آید برپایی مجالس روضه و مولودی و عزاداری در منازل جهت تبرک و نورانیت منازل است.
    به خصوص اینکه پس از انقلاب و جنگ تحمیلی این مجالس در منازل شهدا برگزار می شود و آثار بسیاری در روحیات نوجوانان و جوانان دارد.
    نکته مهمی که در رابطه با این مجالس وجود دارد این است که در حالت سنتی مجالس خانگی با حضور امام جماعت محل و با محوریت مسجد و پایگاه بسیج برگزار می شد و بدلیل آگاهی امام جماعت و مسئولین پایگاه مقاومت از مسائل روز جامعه و محله و روشنگری آنها، مسجدیها و هیئتیها از گزند منافقین و دشمنان امنیت بیشتری داشتند.
    آفتی که بر سر راه این مجالس قرار گرفت خارج شدن مسجد و روحانیت از محوریت تعداد کمی از مجالس بود که ریشه آن نیز ریاست طلبی و مشکلات نفسانی برخی گردانندگان مجالس بود، و بنده همواره در رابطه با این موضوع به اطرافیان و هیئاتی که با آنها مرتبط بودم هشدار می دادم که مبادا این حرکت موجب جدایی از مسجد و سوء استفاده دشمنان شود چرا که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند« مساجد سنگر است و نباید این سنگرها را خالی کرد»
    از طرفی شاهد بودم علما و اساتید اخلاق نظیر آیت الله مجتهدی تهرانی( مقامش متعالی باد) همواره مردم را توصیه می کردند تا احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(درود و رحمت خدا بر ایشان باد) را که در هیئات و مجالس می شنوند در منزل و در جمع خانواده مطرح کنند و نمونه کوچکی از هیئت را در خانه ایجاد می کنند.
    با رعایت این شرایط مجالس خانگی افراد را از آفات حفظ می کند و در راه ارزشهای دین و انقلاب اسلامی ثابت قدم می گرداند،  اما در راستای مقابله با این حرکات شنیدیم که جدیدا برخی فریب کاران و نوکران دشمن به منظور دوری مردم از مسجد و روحانیت و دور کردن آنان از محل ولادت و پیدایش انقلاب اسلامی طرح مساجد ضرار خانگی را مطرح می کنند.
    بدیهی است افراد مومن و متدین باید فرق این مجالس با مجالسی که در بالا سخن از آنها به میان آمد را با توجه به اهداف و روش کار آنها بدانند و ضمن اطلاع رسانی و روشنگری نسبت به مساجد ضرار خانگی از حضور در مجالس خانگی ای که برای مقابله با انقلاب اسلامی و بدون حضور عناصر انقلابی و معتمد برگزار می شود پرهیز کنند.
    از بقیه دوستان وبلاگ نویس هم خواهشمندم بنا بر وظیفه رسانه ای که بر عهده داریم در هشدار نسبت به این نیرنگ دشمنان وبلاگ خود را به روز کنند و در این حرکت سهیم باشند



  • کلمات کلیدی :
  • سلام و درود بر شما دوستان عزیز
    در یکی از مجموعه های تفریحی تهران سالنی وجود داره که بظاهر مخصوص تفریح و سرگرمی خانواده ها درست شده تا به گفته متصدیان اجراییش اعضای خانواده در کنار یکدیگر به بازی و تفریح و تخلیه انرژی بپردازن و از مزاحمت اراذل دور باشن.
    این خیلی خوبه که فضایی مخصوص خانواده ها باشه تا پدرومادرها فرزندانشون رو راحت به تفریح ببرن و از آفت دیدن صحنه های نامناسبی که گاهی در پارکها اتفاق میفته در امان باشن اما نکاتی هم در فعالیت این مجموعه هست که میشه از نقاط ضعفش برشمرد.
    مثلا اینکه تنوع و کثرت وسایل بازی و تفریح در این سالن برای کودکان و نوجوانان زیاده اما برای بزرگسالان منحصر به تعداد انگشت شماری میشه.
    یا اینکه در این سالن بزرگ بطور دائم موسیقی هایی که دارای کوبش بسیار هستن و یا حتی موسیقی هایی که رقص آور هم هستن( که البته از زمان دولت اصلاحات براشون مجوز صادر میشه و بصورت مجاز فروخته میشن) پخش میشن و گوش کودکان و نوجوانان به شنیدن این موسیقیها عادت میکنه در حالیکه با وجود حکومت جمهوری اسلامی هیچ عالم و دانشمندی مفید بودن یا شرعی بودن این آهنگها رو تایید نکرده.
    و مهم اینکه از ساعت 23 به بعد بارها اعلام میشه که راس ساعت 24 نمایش لیزر شو برگزار خواهد شد و کارمندان، شرکت کننده ها را تشویق به ماندن در سالن میکنن تا این نمایش به قول خودشون مهیج و زیبا را ببینن و راس ساعت 24 با خاموش شدن چراغها و پخش دود و بخار در سالن و جمع کردن شرکت کننده ها در مرکز سالن از یک گوشه ی سقف، لیزرهایی با تنوع رنگی و همراه با آهنگ بصورت رقص نور پخش میشه و بالتبع جوونایی هستن که جیغ خواهند زد و دستاشون رو بالا خواهند برد و ...
    دوستی می گفت این برای اینه که پارتی نرفته ها یکبار هم که شده تجربه چنین جمعی رو داشته باشن ولی من میگم این کار موجب از بین رفتن قبح چنین حرکتهایی میشه تا اگر افراد در عروسیها و یا مهمانیهای خانوادگی چنین حرکتی را دیدن براشون قبح نداشته باشه و به اختلاط جوونا و ... اعتراض نکنن
    البته جالب اینجاست که در این مجموعه ظاهرا اراذل فقط به پسرانی گفته میشه که مجردی حضور پیدا کردن و کمی بیشتر از دیگران دارای انرژی و جنب و جوش هستن و هر دختر و پسری در کنار یکدیگر خانواده حساب میشن و اجازه ورود دارن حتی اگر یه دختر با چند پسر و یا یه پسر با چند دختر باشن، و یا حتی اگر خانمی را موقع ورود با یک آقایی ببینیدش و در کافی شاپ با یک آقای دیگه و در کنار بازیها با یکی دیگه.
    این قسمتش منو یاد دمشق میندازه، دو سه تا خیابون بالاتر از پل ویکتوریا در حال قدم زدن و پیاده روی بودم در حالیکه هنوز اذان نماز شب پخش نشده بود، خیابون خلوت و ساکت بود و دیدم بین این ساختمانهای بسته و تعطیل ساختمان سیاه رنگی هست که مقابل دربش نورافشانی شده، هنوز چند تا ساختمان با اونجا فاصله داشتم که دیدم ماشینی با پلاک سعودی مقابل اونجا ایستاد و چند پسر جوون و پرشور پیاده شدن که برن داخل اما راهشون ندادن، بعد فهمیدم اون ساختمان محلی است برای رقص و تخلیه انواع انرژیها که کسی را مجردی راه نمیدن و باید یه جنس مخالف همراهش باشه، اون روز خیلی تاسف خوردم که در یک کشور اسلامی و در شهری پر از مسجد و زیارتگاه  باید شاهد همچین مجموعه هایی باشیم، اما الان با دیدن این مجموعه در تهران خییییییییییییلللللییییییییی بیشتر تاسف خوردم و سئوالات زیادی برام پیش اومد

    آیا مردم ایران طی یک نهضت چند دهه ای، انقلاب اسلامی را رقم زدن تا نتیجه ای شبیه فعالیتهای حزب بعث سوریه داشته باشه؟ که اگر اینچنین بود دیگه چه نیازی به انقلاب و ریخته شدن خون هزاران شهید بود؟
    آیا متصدیان آموزشی کشور برای مدیران اجرایی و مدیران میانی حکومت اسلامی دوره های آشنایی با مبانی  انقلاب اسلامی را برگزار کردن تا مدیران بدونن به چه چیزی باید مجوز داد و به چه چیزی نباید مجوز داد؟
    آیا دستگاههای  آموزشی  جوانان را با مبانی فکری و عملی انقلاب اسلامی آشنا کرده اند تا وقتی چندتا جوون به دنبال شغل و منبع درآمد میگردن از هر راهی به دنبال کسب روزی نباشن؟
    و غم انگیز تر از همه اینکه چندسالی است بلیط این مجموعه را در نهادهای مذهبی میبینم که برای پرکردن اوقات فراغت بین دانش آموزان مومن پخش میشه تا اونها هم برن با این مجموعه آشنا بشن



  • کلمات کلیدی :
  • ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(درود و رحمت خدا بر ایشان باد) را در حالی طی کردیم که بعضی در هیئات مشغول عزاداری بودند و برخی در استادیوم مشغول رقص وپایکوبی و برخی در پی کسب معرفت و شناخت.
    آنچه که مهم است این است که مناسبات مذهبی را می توان تلنگری حساب کرد برای بازیابی عملکرد خود، و می توان تلنگری دانست برای مقایسه راه خود با راه الگوها.
    خوشا به سعادت آنان که در اینچنین ایامی علاوه بر سوگواری و اشک ریختن و سینه زدن که برکات معنوی و نورانیت برای انسان به ارمغان می آورد به فکر مطالعه و شناخت بیشتر نسبت به حضرات معصومین(درودورحمت خدا بر ایشان باد) می افتند و به دنبال راهی برای حفظ معنویت و نورانیت می گردند، چه بسا نورهایی که به محض خروج از مجالس بر اثر اعمال اشتباه از بین بروند.
    یکی از درسها و آموزه هایی که این ایام با توجه و تعمق به روضه های حضرت صدیقه کبری (درودورحمت خدا بر ایشان باد) می توان دریافت این است که یادگار رسول خدا (درودورحمت خدا بر ایشان باد) برای دفاع از حق بدون هیچ هراسی در برابر باطل اندیشان ایستادند و علاوه بر سخنرانی و افشای حقایق و تبیین چهره دشمنان و منافقین خود را نیز فدای اصلاح جامعه کردند.
    اینکه حضرت مانند خیلی از محتاطین از خطرات نترسیدند و در راه دفاع ازحق کتک خوردند و حرفها شنیدند و فرزندشان را فدا کردند و در آخر جان خود را نیز فدای این راه کردند به ما نشان می دهد که برای دفاع از حق  و اصلاح باید به هر قیمتی شده در برابر گمراهان و معاندان ایستاد و ملاحظه منافع شخصی را ننمود.
    این رفتار بی بی عالمین(درودورحمت خدا بر ایشان باد) نشانگر این واقعیت است که در دوراهی حق و باطل، نشستن و تماشا کردن و سکوت اختیار کردن موجب پیشرفت باطل اندیشان خواهد شد و این نکته ای است که بسیاری از ما در  امتحانات بزرگ فراموش می کنیم و  چه بسا برای حفظ مصالح و منافع و یا از روی تنبلی و بی اعتنایی سکوت می کنیم و با سکوت خود به پیشرفت باطل کمک می کنیم،
    لذا بر همه ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (درودورحمت خدا بر ایشان باد) و فرزندخواندگان حضرت فاطمه زهرا(درودورحمت خدا بر ایشان باد) واجب است تا در امتحانات بزرگی همچون انتخابات بیکار ننشسته و به شناسایی اصلح پرداخته و آنرا به سایر مردم نیز بشناسانیم و در این راه بدون ملاحظه مصالح و منافع شخصی خطرات را به جان خریده و در راه دفاع از دین و وطن خویش همه چیز را فدا کنیم.
    فراموش نکنیم که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رضوان خدا بر او باد)نیز فرمود:
    خاتم انبیا برای اصلاح جامعه آمده اند و همه آنها این مسئله را داشتند که فرد باید فدای جامعه بشود، فرد هرچه بزرگتر باشد بالاترین فرد که ارزشش بیش از هر چیز است در دنیا، وقتی که با مصالح جامعه معارضه کرد این فرد باید فدا بشود، سیدالشهدا روی همین میزان آمد و خودش و اصحابش و انصار خودش را فدا کرد، فرد باید فدای جامعه بشود و جامعه باید اصلاح بشود. «لیقوم الناس بالقسط»(1)باید عدالت در بین مردم و در بین جامعه تحقق پیدا کند(2)

    پی نوشت:

    (1) سوره مبارکه حدید آیه 25
    (2) صحیفه نور ج15 ص148


  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی